بغل کردن کودکان حین رانندگی تخلف است / پلیس تاکید کرد

رانندگی / برخی افراد در حین رانندگی توجه زیادی به قوانین ندارد. این افراد بی احتیاط رانندگی می کنند. از جمله تخلفات رانندگی هم در آغوش گرفتن کودکان حین رانندگی است.

به گزارش رکنا، پلیس فتا تهران بزرگ نسبت به تهدیدات بازی‌های برخط (آنلاین) برای کودکان و نوجوانان به خانواده‌ها هشدار داد و گفت: رفتارهای پرخاشگرانه، گوشه‌گیری، افت تحصیلی، کاهش تمرکز و مشکلات جسمی و روحی از تبعات این بازی‌ها به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، در این اطلاعیه آمده است: بازی‌های برخط با استفاده از تصاویر پرتحرک و صداهای مهیج، دنیایی از هیجان و خشونت را مهیا می‌کنند که زمینه‌ساز رفتارهای پرخاشگرانه کودکان و نوجوانان می‌شود.

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت در ادامه اعلام کرد: نوجوانان به‌ جای حضور در اجتماع، مراوده و بازی با همسالانشان، وقت خود را به بازی‌های کامپیوتری می‌گذرانند و از لحاظ اجتماعی منزوی می‌شوند.

این اطلاعیه می افزاید: همچنین زمان زیاد و غرق شدن در بازی‌های برخط باعت افت تحصیلی و کاهش تمرکز آن‌ها می‌شود.

اختلال در سیستم عصبی، دردهای عضلانی، بی‌حسی در دست‌ها و آسیب به شبکه بینایی چشم‌ها به عنوان مشکلات جسمی و روحی ناشی از بازی‌های برخط در این اطلاعیه به آنها اشاره شده است.

همچنین جانشین پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه در آغوش گرفتن کودکان در حین رانندگی تخلف است، گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و اجرای طرح‌های عملیاتی سال ۱۴۰۰، طرح برخورد با تخلفات حوزه ایمنی و سلامت کاربران ترافیک مربوط به موضوع توجه به جلو و تشدید خسارات در رانندگی در دستور کار پلیس راهور تهران بزرگ قرار دارد.

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور اظهار داشت: برخی تخلفات رانندگی به صورت مستقیم عامل تصادف نیست لیکن در ایجاد تصادفات مؤثر هستند.

وی ادامه داد: می‌توان توجه نداشتن به جلو را به عنوان شایع ترین علل تصادفات ناشی از حواس‌پرتی راننده اعلام کرد و از ارتکاب برخی تخلفات نظیر استفاده از تلفن همراه و پرتاب زباله به بیرون نشأت گرفت است.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ یادآور شد: برخی تخلفات رانندگی باعث تشدید خسارات و جراحات وارده در تصادفات هستند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به استفاده نکردن از کمربند یا کلاه ایمنی اشاره داشت.

موسوی‌پور اظهار داشت: در اجرای این طرح با تخلفاتی نظیر استفاده از تلفن همراه یا وسایل ارتباطی مشابه، در آغوش داشتن اطفال، پرتاب کردن یا ریختن زباله و اشیا به سطح معابر، ریختن یا ریزش‌روغن، بنزین، نفت، گازوئیل و یا سایر مایعات آلوده و تخریب‌ کننده در سطح راه، استفاده نکردن از کلاه ایمنی توسط راننده و سرنشین موتور سیکلت برخورد خواهد شد.

وی افزود: همچنین در اجرای این طرح با تخلفاتی نظیر، سوار کردن اطفال کمتر از ۱۲ سال در صندلی جلو اتومیبل، حمل و در آغوش گرفتن حیوانات و یا سرگرم شدن با آن‌ها در حین رانندگی، سوار کردن سرنشین اضافی به ازای هر نفر در وسایل نقلیه عمومی حمل مسافر در شهر و حومه و سوار کردن سرنشین اضافه بر ظرفیت مجاز به ازای هر نفر در وسایل نقلیه شخصی برخورد می شود.

وی برخورد قانونی با حمل سرنشین اضافی یا موتورسیکلت به ازای هر نفر، رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی توسط رانندگان تاکسی و اتوبوس، رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی به ازای هر نفر مسافر یا سرنشین تاکسی و اتوبوس را از دیگر موارد برشمرد.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: مستندات قانونی اجرای این طرح، قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب ۱۳۸۹، آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی و جدول جریمه‌های تخلفات رانندگی است.

کدخبر: 723306 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟