مذاکره زاکانی با بانک ها برای کاهش بدهی شهرداری تهران/ صادقی: دولت بدهی‌هایش به شهرداری را بپردازد + فیلم
حجم ویدیو: 15.68M | مدت زمان ویدیو: 00:02:08

علیرضا زاکانی، شهردار تهران چند روز قبل اعلام کرده بود که میزان بدهی های شهرداری تهران 80 هزار میلیارد تومان است. این بدان معناست که در دوره پنجم شورای شهر 28 هزار میلیارد تومان بدهی برای شهرداری تهران به بار آمده است. ظاهراً شهردار تهران برنامه دارد تا با بانک ها برای کاهش تسهیلات بانکی شهرداری تهران مذاکراتی داشته باشد. رئیس شورای اسلامی شهرستان تهران در خصوص بدهی های شهرداری تهران نکاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، علیرضا زاکانی، شهردار تهران در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: شهرداری تهران 80 هزار میلیارد تومان بدهی دارد که 12.5 هزار میلیارد باید بابت آن سود بانکی پرداخت کنیم اما این به معنای بن بست نیست و شهر ظرفیت های زیادی دارد و راه های متنوعی وجود دارد که بن بستی برای ما نمی گذارد.

گفته می شود در 4 سال گذشته 28 هزار میلیارد تومان به بدهی های شهرداری تهران افزوده شده است، این درحالی است که پروژه های عمرانی و زیرساختی پایتخت حداقل در طی 4 سال گذشته تا حد زیادی خوابیده بود. اکنون مشخص نیست این میزان بدهی ها بابت چه موضوعاتی ایجاد شده است. این اتفاق کار شهرداری تهران در دوره فعلی را بیش از پیش سخت کرده و نیازمند برنامه ای جدی و حساب شده برای جبران این رقم است.

جریمه تسهیلات بانکی شهرداری تهران روز به روز بیشتر می شود

احمد صادقی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در رابطه با بدهی 80 هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران به خبرنگار رکنا گفت: شهرداری تهران معمولاً برای تامین منابع هزینه های خود، تسهیلاتی از بانک دریافت می کند که بازپرداخت کند. قسمتی از بدهی شهرداری تهران مربوط به تسهیلات بانکی است که پرداخت نشده و جریمه هایی که بابت بازپرداخت اقساط معوقه این جریمه ها اضافه می شود، روز به روز زیادتر می شوند.

مذاکره زاکانی با بانک ها برای کاهش بدهی شهرداری تهران

وی با اشاره به برنامه های شهردار تهران برای رفع معضل بدهی های نجومی شهرداری افزود: برای حل این موضوع دکتر زاکانی پیشنهاد کردند تا با مذاکره با بانک ها، میزان بدهی های بانک ها در حوزه شهرداری تهران محاسبه و تهاتر شود تا سریع تر بتوانیم میزان تسهیلات را کمتر کنیم. این موضوع یکی از راه های حل معضل بدهی های کلان شهرداری تهران است. یکی دیگر از راهکارها این است که طلب خود را از دولت و سایر قسمت ها دریافت کنیم تا بتوانیم موضوع بدهی های خود را پرداخت کرده و جلوی افزایش روزانه رقم بدهی های شهرداری گرفته شود.

آرزو داریم میزان بدهی های شهرداری در پایان دوره ششم کمتر از دوره قبل باشد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان و در مورد احتمال کاهش میزان بدهی های شهرداری تهران گفت: امیدواریم در پایان دوره ششم شورای شهر تهران میزان بدهی های شهرداری تا حد زیادی کاهش یابد. با این حال سابقه نشان داده است که شهرداری تهران هیچ زمانی بدون بدهی نبوده است، البته میزان بدهی ها باید منطقی بوده و برای پرکردن هزینه های جاری نباشد، بلکه برای گسترش پروژه های عمرانی و توسعه شهر باشد. رقم بدهی ها نباید از تسهیلات بانکی باشد که جدای از پرداخت اصل پول، جرائم آن را نیز پرداخت کنیم. آرزوی ما این است که میزان بدهی های شهرداری تهران در پایان دوره ششم شورای شهر از میزان بدهی هایی که از دوره قبل دریافت کردیم کمتر شود.

کدخبر: 723022 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهدی برازنده
آیا این خبر مفید بود؟