شورای شهر پنجم نتوانست کاری برای حمل و نقل عمومی انجام دهد + فیلم
حجم ویدیو: 27.51M | مدت زمان ویدیو: 00:03:45

حمل و نقل عمومی این روزها با مشکلات زیادی روبرو است که مهم ترین آن عدم نوسازی و بهسازی به موقع است. عوامل موثر بر مشکلات موجود در حوزه حمل و نقل عمومی نیز شامل عدم تخصیص به موقع بودجه، نحوه مدیریت شهری، تحریم به عنوان عامل بیرونی است.

حقیقت این است که مترو، اتوبوس، مینی بوس، ون و تاکسی از جمله وسایل حمل و نقل عمومی درون شهری هستند که چه از نظر کمیت و تعداد و چه از لحاظ کیفیت مانند نوسازی یا فرسودگی ناوگان، میزان آلودگی ناشی از آنها، بهره مندی از سیستم های هوشمند در وسایل حمل و نقل عمومی و... با تنگناه و مشکلات زیادی روبرو هستند.

امروز نیز بزرگترین مشکل حمل و نقل عمومی را عده‌ای تحریم‌های آمریکا می‌دانند اما این حقیقت را نباید فراموش کرد که در دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران ما در یک بازه زمانی شاهد کنار رفتن تحریم‌ها بودیم اما باز مسئولین وقت در شورای شهر و شهرداری، کاری برای حمل و نقل عمومی نکردند. البته باید در نظر گرفت که محدود بودن سرمایه گذاری این مشکلات را به وجود آورده است که باز کم کاری مسئولین شهری در دوره قبل را نشان می‌دهد.

سید جعفر هاشمی تشکری عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گف‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره این مسئله که تحریم‌ها چه تاثیری روی سیستم حمل و نقل عمومی ما و اداره شهر گذاشته است مطرح کرد: تحریم روی یکسری از کالاهای وارداتی تاثیر گذاشته است اما اینکه آیا می‌توانستیم در داخل کشور به وسیله صنعتگران آنها را تامین کنیم مسئله ای است که نباید راحت از کنار آن گذر کنیم.

او ادامه داد: در بخش حمل و نقل عمومی عمده نیاز‌های ما با اتکا به توان داخل قابل تامین است و آن بخشی نیز که قابل تولید نیست را می‌توانیم به سادگی از تولیدکنندگان خارجی دریافت کنیم  چرا که مشمول اقلام تحریمی نیستند.

تشکری هاشمی با تاکید بر این مسئله که ما نباید فقط چشم به خارج از کشور داشته باشیم تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم برای نیازهای حمل و نقل عمومی خود از صنعتگران بزرگ و خرد دعوت کنیم تا وارد این صحنه شوند و نترسند از این موضوع که قطعات ساخته شده توسط آنها خریدار ندارد. بسیاری از تجهیزات های تک را ما توانستیم توسط صنعتگران داخلی تامین کنیم. ما خدمت به مردم را لنگ نخواهیم گذاشت.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا جلساتی با صنعتگران گذاشته شده است توضیح داد: ما در دوره قبلی که در مدیریت شهری حضور داشتیم این جلسات به صورت مکرر انجام می‌شد و بازدیدها و نمایشگاه هایی می‌گذاشتیم در حال حاضر هم با اینکه کمتر از یک ماه است کار خود را شروع کرده‌ایم با چند مجموعه صنعتی مذاکراتی انجام شده است.

او در پایان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه شورای اسلامی شهر پنج آیا کم کاری کرده است تاکید کرد: نمی‌توان گفت که کوتاهی صورت گرفته است اما خروجی ملموسی ما در شورای شهر پنجم نداشته‌ایم. انشالله ما با جدیت بیشتری کار خواهیم کرد تا مردم حاصل تلاش ما را ببینند. فلذا صنعتگران امروز می‌توانند طرح های خود را به کمیسیون های مربوطه آورده تا مورد بررسی قرار بگیرد ما نیز از ظرفیت صنعتگرانی که میشناختیم استفاده خواهیم کرد.

کدخبر: 718547 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی چاهه
آیا این خبر مفید بود؟