انتخاب 3 عضو از اعضای شورای شهر تهران برای حل مشکلات شهر ری

شهر ری در جنوبی ترین منطقه شهر تهران قرار گرفته است. شهر ری به عنوان منطقه 20 تهران یکی از بارارزش ترین مناطق تهران به حساب می آید. صبغه فرهنگی و تاریخی شهر ری از دیرباز مورد توجه همگان قرار داشته است. بحث جدایی شهر ری از تهران از موضوعاتی است که طی سال های اخیر مطرح شده است. عضو شورای شهر تهران نظرش را در مورد جدایی شهر ری از تهران ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، شهر ری طی 20 سال اخیر پذیرای بسیاری از مشکلات بوده است. از تخلیه فاضلاب تهران گرفته تا دفن زباله ها و خاک سپاری اموات در این منطقه انجام می شود. عده ای معتقدند با جدایی شهر ری از تهران می توان بخش عمده ای از درآمد ها به این منطقه اختصاص یابد و البته خود مردم شهر ری نیز در انتخاب مدیران منطقه شان سهیم باشند.

اگرچه اعضای شورای شهر تهران معتقدند در سال های اخیر بخش قابل توجهی از درآمد های شهرداری تهران به منطقه شهر ری اختصاص یافته و جدایی این منطقه از تهران قطعاً به ضرر شهرری خواهد بود.

فرماندار ویژه شهرستان ری چندی پیش در رابطه با تقسیم شهر ری و تهران گفته بود: بسیاری شهرهای تازه تاسیس اطراف تهران روزی در حریم تهران و تحت مدیریت شهری تهران بودند، اما به دلیل عدم مدیریت مناسب دهه های گذشته تمامی این شهرها همانند چهاردانگه، باقرشهر ، کهریزک، باغستان، شهر قدس و... توسعه پیدا کردند و جدا شدند، درحالی که اگر مدیریت توانمندی بود و خدمات یکسانی همانند تهران ارائه می شد هیچگاه از تهران جدا نمی شدند. قطعا اگر می خواهیم پایتخت را به سمتی هدایت کنیم که مردم از پیرامون وارد آن نشوند باید خدمت رسانی را ارتقاء دهیم و سطح خدمات به شهرستان های اطراف تهران، حریم و داخل پایتخت را یکسان ارائه کنیم، به این ترتیب مدیریت جمعیت و  رفع بسیاری از چالش های پایتخت محقق خواهد شد و اشتیاق شهروندان به سکونت در مناطق 22  گانه مدیریت می شود.

شهر ری

ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در رابطه با جدایی شهر ری از پایتخت به خبرنگار رکنا گفت: جدایی ری از تهران به ضرر شهر ری خواهد بود. در دو دهه گذشته اگر توسعه ای هم در شهرری اتفاق افتاده است از محل کمک های متمرکزی است که از شهرداری تهران به این منطقه رسیده است. البته این کمک ها وظیفه شهرداری تهران است زیرا شهرری قبله گاه تهران است، بنابراین، اینکه شهر ری به یک شهرستان مستقل تبدیل شود و از اعتبارات متمرکز شهرداری تهران محروم شود، جلوی پیشرفت و توسعه شهرری را خواهد گرفت.

وی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به شهر ری ادامه داد: مشکلات جدی در این منطقه وجود دارد و این از ویژگی های همه مناطق جنوب تهران است. به حال شهر ری به دلیل قدمت، وجود حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، صبغه فرهنگی و زواری که در ایام غیرکرونا و کرونا از سراسر کشور به آنجا می آمدند و می آیند از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

امانی در مورد برنامه های شورای شهر تهران برای رسیدگی هرچه بهتر به شهر ری در مدیریت شهری کنونی و رفع معضلات آن ابراز داشت: اکنون 3 نفر از اعضای شورای شهر به عنوان اعضای شورای شهر ری انتخاب شده اند و به طور ویژه مسائل مربوط به این منطقه را پیگیری می کنند. در اولین دستور کاری که در کمیسیون بودجه این دوره شورای شهر شروع کردیم، موضوع تامین اعتبارات بخش نفرآباد اطراف حرم حضرت عبدالعظیم (ع) در شهر ری بود؛ اکنون اعتباری از محل صندوق توسعه ملی برای نوسازی آنجا در نظر گرفته شده است و طی یکی دو هفته در صحن علنی شورا بررسی و به تصویب خواهد رسید.

کدخبر: 718544 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهدی برازنده
آیا این خبر مفید بود؟