آخرین تصمیم برای آب شرب خوزستان! / وزیر چه گفت؟

به گزارش رکنا، وزیر نیرو گفت: تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت استان خوزستان در اولویت کاری وزارت نیرو قرار دارد؛ به گونه‌ای که اولین جلسات بررسی نحوه تامین آب پایدار استان با حضورکارکنان و مدیران وزارت نیرو به استان خوزستان اختصاص پیدا کرد.

تامین آب شرب،استان خوزستان در اولویت قرار دارد

علی‌اکبر محرابیان با تاکید بر اینکه ارتقای کیفی و کمی آب شرب شهرها و روستاهای خوزستان از اولویت‌های وزارت نیرو در دولت سیزدهم است، افزود: طرح آبرسانی غدیر که آب ۲۶ شهر وحدود ۱۶۰۰ روستای استان را تامین می‌کند علاوه بر آبگیری از سد کرخه، از منابع با کیفیت سد دز نیز بهره‌مند خواهد شد و برهمین اساس در سه جبهه کاری سامانه آبرسانی از سد دز از طریق انتقال آب از کانال چمران در دستور کار قرار گرفته است.  

وی خاطرنشان کرد: طی برنامه‌ریزی فشرده علاوه بر ارتقایکیفیت آب از طریق انتقال آب از سد دز، نسبت به افزایش ظرفیت انتقال آب به خصوص در شهرهایی از جمله دشت‌آزادگان، آبادان، خرمشهر و شادگان اقدام شده است.

محرابیان در تشریح این طرح بزرگ آبرسانی گفت:  طرح مذکورشامل تامین آب غدیر از منابع آب دز به ظرفیت ۱۰ متر مکعب در ثانیه، توسعه ایستگاه پمپاژ ام الدبس به ظرفیت ۵ متر مکعب در ثانیه برای شهرستان‌های تحت پوشش طرح و تکمیل و توسعه ایستگاه پمپاژ چمران به ظرفیت ۵ متر مکعب در ثانیه برای شهرستان اهواز است.

وزیر نیرو با بیان اینکه اجرای این پروژه به‌طور معمول حدود ۲۴ ماه زمان نیاز دارد، ادامه داد: اعتبار مورد نیاز این پروژه حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال بوده که در حال تامین است و به سازمانآب و برق خوزستان تکلیف شده تا ظرف مدت کمتر از یک سال این پروژه اجرا شود.

کدخبر: 718247 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟