فرسودگی درون و بیرون تاکسی های تهران / تشکری: ایجاد تسهیلات برای تاکسی های فرسوده ضروری است + فیلم
حجم ویدیو: 20.75M | مدت زمان ویدیو: 00:02:49

تاکسی های فرسوده در برخی نقاط شهر تهران مشاهده می شود. برخی از تاکسی های فرسوده دارای صندلی های بی کیفیت و فرسوده هستند. برخی از تاکسی های فرسوده نیز علاوه بر مشکلات داخل، از نظر بدنه خودرو دارای آسیب هایی هستند. یکی از نهاد های مسئول در رسیدگی به تاکسی های فرسوده، سازمان تاکسی رانی است. سید جعفر تشکری هاشمی در تشریح وضعیت تاکسی های فرسوده در تهران نکاتی را بیان داشت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، سوار شدن به تعدادی از تاکسی های پایتخت موجب انتقاد شهروندان شده است. برخی از تاکسی ها از نظر کیفیت صندلی، شیشه ها، دستگیره درب ها و وسایل دیگر در وضعیت نامطلوبی به سر می برند. این شرایط نیاز به نظارت و توجه بیشتر سازمان تاکسیرانی، مدیریت شهری و دستگاه های مربوطه دارد. از آنجایی تخصیص تسهیلات برای تاکسی ها بر عهده شهرداری نیست، لازم است تا سازمان تاکسی رانی تحرک بیشتری در راستای نوسازی تاکسی های فرسوده بردارد تا کیفیت خودرهای فرسوده و کهنه بالا رفته یا جایگزین شوند.

تاکسی فرسوده

ایجاد تسهیلات برای تاکسی های فرسوده تهران ضروری است

سیدجعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در تشریح وضعیت تاکسی های فرسوده شهر تهران به خبرنگار رکنا اظهار داشت: تاکسی ها به دو دسته تقسیم می شوند، دسته اول تاکسی هایی که به فرسوده را شامل می شود؛ این تاکسی ها حتماً باید اسقاط شده و تاکسی های جدیدی جایگزین آن ها شوند. دسته بعدی به دلیل کارکرد و مصرف در زمان قبل از فرسودگی، دارای نقص هستند، تاکسیرانی در این مورد باید نظارت لازم را به کار بندد و از مالکان تاکسی ها بخواهد تا به این موضوع توجه کنند. باید توجه داشت که تاکسی رانان با گرانی قطعات یا مشکلات مالی مواجه هستند، پس لازم است تا حتماً تسهیلاتی در سازمان تاکسی رانی فراهم شود و تاکسی رانان نیز ضروری است تا به این موضوع اهتمام کافی داشته باشند.

وی در مورد تامین هزینه و بودجه های لازم برای نوسازی و احیاء تاکسی ها در شهر تهران نیز افزود: مدیریت شهری هزینه های مربوط به تاکسی رانی را مانند مترو متقبل نمی شود، تاکسی رانی بخش خصوصی تحت نظارت سازمان تاکسی رانی است، بنابراین لازم است تا از این بخش حمایت شود و این حمایت ها به گونه ای باشند که برای تاکسی رانان تسهیل گر باشند. بنابراین باید با توجه به ساختار هایی که وجود دارد، به موضوع رسیدگی به وضعیت تاکسی های شهر اهتمام بیشتری به عمل آید.

به ایمنی کودکان و دانش آموزان در تردد از مدرسه به منزل توجه شود

عضو شورای ششم تهران در رابطه با توجه شورای شهر به موضوع شهر دوستدار کودک گفت: اکنون پارک های ترافیک در سطح مناطق تهران وجود دارند که هم برای تفریح و هم برای آشنایی با آمد و شد و مسائل شهری برای کودکان و دانش آموزان ساخته شده اند. علاوه بر این، همه طرح های ترافیکی که وجود دارد باید به گونه ای باشند که ایمنی دانش آموزان و کودکان را تضمین کند. یکی از مشکلاتی که در تصادفات می بینیم این است که کودکان بیشتر در معرض آسیب هستند، این اتفاق به علت عدم ارائه آموزش های لازم و بی مبالاتی برخی از رانندگان رخ می دهد. بنابراین بایستی حتماً به ایمنی ترافیک برای کودکان و دانش آموزان توجه بیشتری شود.

تشکری هاشمی در مورد تردد دانش آموزان از مدرسه تا منزل گفت: علی رغم این که در گذشته نیز این موضوع تردد دانش آموزان از مدرسه تا منزل را داشتیم، لازم است تا پس از اتمام تعطیلی مدارس، نسبت به ایمن سازی، طرح های محلی و ایمن سازی این سفرها، برنامه ها و تدارکات لازم را پیاده سازی شود. امیدواریم اگر شرایط ایجاب کند تا کلاس ها حضوری شود، حتماً این موضوع را پیگیری کنیم.

کدخبر: 717905 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهدی برازنده
آیا این خبر مفید بود؟