توضیحات درتاج در مورد احتمال حذف مصاحبه در دادن پروانه در سازمان روان شناسی

دکتر فریبرز درتاج، دبیر شورای مرکزی سازمان نظام روان شناسی در مورد اظهارات رئیس سازمان نظام روان شناسی مبنی بر حذف مصاحبه از دادن پروانه حرفه ای به روان شناسان توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور در همایش آنلاین ملی پژوهش و نوآوری در روان شناسی، طی سخنرانی اعلام کرد: طرح حذف مصاحبه از دادن پروانه حرفه ای را آماده ارائه به شورای مرکزی سازمان کرده ام.

حاتمی با تاکید بر این که جلوی مجوز دادن بهزیستی به روان شناسان برای فعالیت گرفته شده است، اعلام کرد اکنون فقط سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور امکان دادن مجوز به روان شناسان داراست. لازم به ذکر است که قرار است با توجه به 16 رشته موجود در روان شناسی، 16 کمیسیون و 16 پروانه داده شود، با این حال مرز صلاحیت حرفه ای هنوز در این سازمان تعریف نشده است.

صحبت های رئیس سازمان نظام روان شناسی ما را بر آن داشت که با ایشان یا یکی از اعضای سازمان نظام در مورد طرح مذکور گفت و گو کنیم. دکتر فریبرز درتاج، دبیر شورای مرکزی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور در مورد طرحی که رئیس سازمان نظام روان شناسی مبنی بر حذف مصاحبه از دادن مجوز پروانه ها به میان آورده بود، به خبرنگار رکنا اظهار داشت: اکنون دوره افرادی که در سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور فعالیت می کنند به اتمام رسیده است و با توجه به تعویق انتخابات این سازمان، اکنون در وقت اضافه قرار داریم.

وی ادامه داد: اعضای شورای فعلی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور نسبت به حذف مصاحبه از دادن پروانه حرفه ای به روان شناسان موافق نیستند.

کدخبر: 717310 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهدی برازنده
آیا این خبر مفید بود؟