امانی: سوله های تهران آمادگی مواجهه با زلزله را  ندارند/ تجهیزات سوله ها فاسد شده اند + صوت
حجم ویدیو: 8.41M | مدت زمان ویدیو: 00:01:08

سوله های بحران شهر تهران در مناطق 22 گانه پایتخت وجود دارند. از این سوله های برای مواقع بحرانی استفاده می شود. با این حال برخی سوله های بحران در پایتخت از نظر امکانات منقضی شده اند. هم اکنون نیز شورای شهر تهران برای در اختیار گذاشتن سوله ها در جهت تسریع واکسیناسیون کرونا اعلام آمادگی کرده است. ناصر امانی در مورد وضعیت سوله های تهران توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، رئیس شورای اسلامی شهر تهران چند روز قبل در جلسه شورای شهر عنوان کرده بود که شهرداری تهران آماده است تا همه سوله های مدیریت بحران را برای واکسیناسیون عمومی در اختیار بگذارد تا از تشکیل صف های طولانی در مراکز واکسیناسیون جلوگیری شود و روند واکسیناسیون هر چه سریعتر انجام گیرد.

چمران گفته است شهرداری امکانات و نیروهای خوبی در این زمینه دارد و با برنامه ریزی مناسب و استفاده از این ظرفیت ها واکسیناسیون عمومی مردم سریع تر و مناسب تر صورت خواهد گرفت.

طبیعی است کلانشهری مانند تهران که دارای جمعیتی 12 میلیون نفری است، لازم است تا از نظر امکانات امدادی و مدیریت بحران همواره در آماده باش کامل قرار داشته باشد. این در حالی است که امکانات موجود در برخی سوله های بحران شهر تهران با گذشت زمان زیاد از خریداری آن ها، در حال منقضی شدن هستند. بنابراین با وجود این که هم اکنون بسیاری از سوله های تهران در دست سازمان ورزش است و در تعدادی از آن ها مثل سوله الزهرا (س) فعالیت های ورزشی انجام می شود، اما لازم است تا در کنار فعالیت های ورزشی و اقداماتی مثل واکسیناسیون کرونا، بخشی از ظرفیت این سوله ها در اختیار موارد بحرانی قرار گیرد و البته تجهیزات آن نیز بروز شود.

ناصر امانی

ناصر امانی، عضو شورای ششم شهر تهران در تشریح استفاده از ظرفیت سوله های بحران در تهران به خبرنگار اجتماعی رکنا اظهار داشت: بحث استفاده از ظرفیت سوله های بحران در شهر تهران موضوعی قدیمی است. فلسفه تشکیل و ساخت این سوله ها بر آمادگی همیشگی آن ها در بحران هایی مثل زلزله در تهران است. با این حال عدم استفاده از سوله های بحران و خالی بودن آن ها در مواقعی که اوضاع آرام است و اتفاقی نیافتاده است، باعث استهلاک، پوسیدگی و خرابی این سوله ها می شود.

وی در مورد استفاده همزمان از سوله های بحران برای انجام واکسیناسیون کرونا در پایتخت و در عین حال آمادگی آن ها در مواقع بحرانی افزود: باید با انتخاب یک راه بینابین، به گونه ای از این سوله ها استفاده شود تا علاوه بر استفاده از ظرفیت سوله ها برای واکسیناسیون کرونا، کاربری اصلی آنها از بین نرود.

امانی در رابطه با امکانات موجود در سوله ها و تاریخ انقضاء آن ها اظهار داشت: متاسفانه حجم زیادی از امکاناتی که در سوله ها وجود دارد، فاسد شده اند و یا تاریخ انقضاء آن ها به اتمام رسیده است. بنابراین لازم است تا در تجهیز امکانات موجود در سوله های بحران تجدید نظر شود.

عضو شورای ششم تهران به کاربری برخی از سوله های موجود تهران اشاره کرد و گفت: بعضی از سوله های تهران اکنون در اختیار سیستم ورزشی شهرداری تهران قرار گرفته است. تعدادی از این سوله ها، سوله های الزهرا (س) هستند که بانوان از آن ها برای ورزش کردن استفاده می کنند. با این وجود، اگر از سوله های بحران برای واکسیناسیون کرونا استفاده کنیم، اصل وجودی این سوله ها نباید در مواقع بحرانی خدشه دار شود.

ناصر امانی در مورد زمان عملیاتی کردن واکسیناسیون کرونا در سوله های بحران گفت: امروز (سه شنبه) آقای جاوید، سرپرست شهرداری تهران اعلام کردند که با همه توان به همراه مدیریت شهری جدید در خدمت ستاد مقابله با کرونای استان تهران هستیم. بنابراین اعلام می کنیم که شورای شهر تهران با استفاده از ظرفیت ها و اماکن شهرداری، خصوصاً برای مقابله با بحران بیماری کرونا در شهر تهران آمادگی دارد.

کدخبر: 714813 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهدی برازنده
آیا این خبر مفید بود؟