اگر مردم بدانند مسئولین نوکرشان هستند، احساس نشاط می کنند/ آمادگی نهادهای فرهنگی برای حل معضلات اجتماعی + فیلم
حجم ویدیو: 16.42M | مدت زمان ویدیو: 00:02:14

توجه به نشاط اجتماعی و روانی مردم لازم است تا در برنامه مسئولان قرار گیرد. امروزه با شیوع کرونا و افزایش شمار فوتی های ناشی از آن نشاط اجتماعی شهروندان تحت الشعاع قرار گرفته است. علاوه بر این، مسائل اقتصادی و معیشتی مردم نیز در کاهش نشاط اجتماعی جامعه موثر بوده است. یکی از راه های افزایش نشاط اجتماعی و روانی جامعه، نزدیک شدن مردم و مسئولان به یکدیگر و افزایش احساس مسئولیت پذیری در این دو قشر از جامعه است. پرویز سروری در رابطه با وضعیت نشاط اجتماعی و روانی مردم اظهاراتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، مدتی است چهره مردم شهر به واسطه شیوع بیماری منحوس کرونا، مشکلات مالی و معیشتی و سایر گرفتاری های اجتماعی و فرهنگی خسته و بی رمق شده است.

توجه به سلامت روان و نشاط روانی اجتماعی مردم در شرایط کنونی جامعه، موضوعی بدیهی و نیازمند برنامه ریزی های دقیق توسط کارشناسان و متخصصان است. در حال حاضر توجه به سلامت روان نباید به عنوان یک موضوع لوکس و به دور از دغدغه های جامعه تلقی شود. افراد سالم و با نشاط از نظر روحی و روانی می توانند مایه رشد و ترقی یک جامعه بوده و جامعه ای سالم و با نشاط را ایجاد می کنند.

پرویز سروری، نایب رئیس شورای شهر تهران در تشریح وضعیت سلامت روان مردم و اقدامات مسئولان و مدیران در جهت کاهش معضلات روانی و اجتماعی آن ها به خبرنگار اجتماعی رکنا اظهار داشت: دردوره ای قرار داریم که فشارهای مختلف از جمله شیوع کرونا، تورم، تحریم، گرانی ها، فاصله طبقاتی موجود در جامعه و بی اعتنایی مسئولین به مشکلات مردم، ناراحتی و فشارهای روانی به آن ها وارد می کند. با این حال یک نگرش آن است که لازم است اقدامات شکلی انجام دهیم، مثلاً برنامه های نشاط آور و شادی بخش برای مردم فراهم کنیم، در حالی که اکنون باید به دنبال اقداماتی مهم تر از این موارد رفت؛ وقتی مردم بفهمند مسئولین نوکرشان شده اند و کارشان را به درستی انجام می دهند، احساس نشاط پیدا می کنند.

وی ادامه داد: وقتی مردم شاهد کاهش تورم و قیمت ها باشند و متوجه شوند که مسئولین در راستای رفع مشکل آن ها حرکت می کنند، رفته رفته نشاط اجتماعی به وجود می آید. بنابراین باید در گام اول این موضوع را حل و فصل کرده و سپس به کارهای ظاهری و شکلی بپردازیم. دولت مردمی در این میان وظیفه دارد تا مشکلات مردم را حل کند و این اتفاق در راستای حرکت مسئولین در جهت رفع مشکلات مردم میسر می شود.

پرویز سروری در پایان و پاسخ به این سوال که چگونه می توان از ظرفیت های موجود در شهر مثل سراهای محله برای رفع مشکلات شهروندان استفاده کرد، افزود: باید نگاه جدیدی به سراهای محله داشت، اکنون با وجود چهره های فرهنگی در شورای شهر ششم تهران نسبت به رفع معضلات فرهنگی و اجتماعی امید زیادی وجود دارد. علاوه بر این، حضور آقای زاکانی به عنوان حلقه متصل همه نهاد های فرهنگی می تواند بسیار موثر واقع شود. اکنون همه نهادهای فرهنگی اعلام آمادگی کرده اند که در شرایط جدید به مثابه قرارگاه به معضلات تهران پرداخته شود. معتقدیم که باید باید به موضوعات فرهنگی نگاهی هم افزا داشت تا بدین واسطه مشکلات فرهنگی اجتماعی رفع شوند.

کدخبر: 714803 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهدی برازنده
آیا این خبر مفید بود؟