برگزاری جلسه ستاد مقابله با کرونا و اعضای شورای شهر تهران + فیلم
حجم ویدیو: 16.24M | مدت زمان ویدیو: 00:02:12

شیوع نوع جهش یافته کرونا به نام دلتا کرونا باعث ایجاد پیک پنجم کرونا و متاسفانه ابتلا و فوت تعداد زیادی از هموطنان مان شده است. طی دو ماه آینده که مدارس بازگشایی خواهند شد، نگرانی ها نسبت به ایجاد پیک های بعدی کرونا در تهران افزایش یافته است. ناصر امانی در همین راستا از تشکیل جلسه با ستاد ملی مقابله با کرونا پس از مشخص شدن اعضای کمیسیون های تخصصی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، پیک پنجم کرونا در کشور و شهر تهران هنوز به اوج خود نرسیده است و روزانه بیش از 500 نفر جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست می دهند. بنا به اعلام سازمان بهشت زهرا (س) طی 24 ساعت گذشته 200 نفر جان شان را به دلیل ابتلا به کرونا از دست دادند.

مدیریت و برنامه ریزی برای مهار بیماری کرونا و جلوگیری از آغاز پیک های بعدی کرونا باید در دستور کار همه ارگان ها و مسئولین از جمله مدیریت کلانشهری مثل تهران باشد تا مردم بیش از این در پی شیوع بیماری کرونا آسیب نبینند.

کرونا از آغاز شورای ششم جزو نگرانی های شورا بوده است

ناصر امانی، عضو دوره ششم شورای شهر تهران در مورد وضعیت همه گیری کرونا در تهران به خبرنگار اجتماعی رکنا اظهار داشت: کرونا یکی از نگرانی های جدی شورای ششم در آغاز کارش بوده است. امروز در تهران متاسفانه به وضع فوق قرمز کرونایی رسیدیم و براساس اعلام سازمان بهشت زهرا (س) در 24 ساعت اخیر 200 نفر جان خودشان را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند. این اتفاق، نگرانی ها را افزایش می دهد که مبادا چنین وضعی در ماه های آینده بحرانی تر شود.

وی ادامه داد: طبیعتاً کار شورای ششم به تازگی آغاز شده است و باید کمیسیون سلامت و محیط زیست شورا تشکیل شود تا پس از آن از متولیان امر در تهران دعوت کنیم، با ستاد ملی مقابله با کرونا در تهران جلسه بگذاریم، هرچه ظرفیت در مدیریت شهری وجود دارد تا به مهار شیوع کرونا کمک و به مسئولین زیربط در توسعه مراکز واکسیناسیون کمک کند، حتماً امکانات لازم در شهر تهران را در اختیار وزارت بهداشت قرار خواهیم داد.

کمیسیون های تخصصی مجلس، تا هفته آینده مشخصی می  شوند

امانی با تشریح اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای برای مهار کرونا در تهران افزود: باید کاری کنیم تا مردم ماسک زدن را تداوم بخشند، فاصله های اجتماعی را بیشتر رعایت کنند، کمتر مجبور به بیرون آمدن از خانه باشند، البته این مورد مستلزم هوشمندتر شدن شهر و کم شدن تقاضای سفر از طرف مردم است. امیدواریم با شروع به کار رسمی شورای شهر ششم تهران و فعال شدن مدیریت شهری به این موضوعات جامه عمل پوشانده شود. در کمیسیون سلامت با توجه به اینکه از افراد مختلف برای قرارگیری در کمیسیون ها تقاضا شده است، امیدواریم طی هفته جاری ترکیب کمیسیون ها مشخص شده و کارشان را از هفته آینده آغاز کنند.

کدخبر: 711638 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهدی برازنده
آیا این خبر مفید بود؟