کرونا باکتری نیست / شایعه سازی خطرناک در مورد کرونا

کرونا باکتری نیست. شایعه در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است که باکتری بودن کرونا خبر می دهد. کرونا باکتری نیست و باید با روند مهار ویروس به مبارزه با آن پرداخت. در خبری که از باکتری بودن کرونا خبر می دهد می گوید که در تحقیقات در گلستان به این نتیجه رسیده اند که کرونا باکتری است.

به گزارش رکنا ،در یکی از تازه‌ترین شایعات کرونایی که مخصوصا در مناطق شمالی کشور انتشار وسیعی هم پیدا کرد، ادعا شده پزشکان استان گلستان در اقدامی متهورانه پروتکل‌های سازمان جهانی بهداشت و توصیه چینی‌ها را زیر پاگذاشته و با کالبدشکافی فوتی‌های کرونا به راز این بیماری دست یافته‌اند.

طبق اکتشاف منتسب به متخصصان گرگانی، کرونا اصلا ویروس نیست بلکه باکتری است که باعث لخته شدن و انعقاد خون می شود و با چند داروی ابتدایی مثل آسپرین و یک برند دارویی دیگر که چند جا اسم آن تکرار شده می‌توان آن را درمان کرد.

در ادامه این ادعا حتی به تحقیقات محققان ایتالیایی هم اشاره شده است و گفته شده «ایتالیا موفق به شکست‌دادن بیماری موسوم به کووید ۱۹ شد؛ مشکلی که چیزی نیست جز انعقاد درون‌رگی منتشر (لختگی خون). پزشکان ایتالیایی با سرپیچی از دستورات سازمان بهداشت جهانی، اقدام به کالبدشکافی از اجساد فوت‌کرده بر اثر کرونا کردند و آنچه دریافتند این بود که این عارضه نه یک ویروس بلکه یک باکتری است که باعث مرگ و به وجود آمدن لخته خون می‌شود.»

این مطلب نادرست در ادامه ادعاهای خود می‌نویسد که کووید ۱۹ باید با این سه روش درمان شود: آنتی‌بیوتیک، داروهای ضدالتهاب و داروهای ضدانعقاد خون. این مطلب، ادعاهای نادرست دیگری را نیز مطرح می‌کند.

ردپای این اطلاعات نادرست را می‌توان در توییتر فارسی، تلگرام فارسی و اینستاگرام فارسی مشاهده کرد و به نظر می‌رسد از آن دسته خبرهای نادرستی است که هنوز در فضای فارسی‌زبانان دست به دست می‌شود.

 

کدخبر: 710667 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟