دکتر جاسب را می‌شناسید؟ / او  به عشق کودکان سرطانی از مال دنیا گذشت + فیلم گفتگو
حجم ویدیو: 15.36M | مدت زمان ویدیو: 00:12:53

دکتر کاوه جاسب فوق تخصص خون و سرطان قهرمانی است که قید درآمد ، مطب و خیلی از زرق و برق ها را زده و دور از خانواده در کنار کودکان سرطانی خوزستان ایستاده است.

به گزارش رکنا ، دکتر جاسب 48 سال سن دارد و بچه جنوب شهر تهران است؛ سمت میدان قیام . او به گفته خودش هیچ وقت درسخوان نبود و درست قبل از کنکور در سال های آخر تحصیل خیلی درسخوان شد. قبل از آن کودک بازیگوشی بود. آخرین نفری بود که احتمال دکتر شدنش می رفت. در خانواده متوسطی بزرگ شده است و برای درس خواندن به انباری خانه یا کتابخانه محل می رفت.

پدرش راننده جرثقیل بود. او پزشکی قبول شد و بعد فوق تخصص را گرفت. او همیشه فکر می کرد که بدبخت ترین افراد چه کسانی هستند؟ و هنوز هم فکر می کند و می بیند چیزی تلخ تر از این نیست که خانواده ای ببینند کودک شان سرطان گرفته است.

دکتر جاسب در خوزستان به خدمت به مریضان پرداخت

او رتبه یک در تخصصش شد و بعد رفت خوزستان در سال 87 تا طرح و تخصصش را آنجا بگذراند البته ارومیه هم می توانست برود اما به سفارش دوستش خوزستان را انتخاب کرد. بعدها در خوزستان ماندگار شد و خاکش دامنگیر بود و محبت مردم جنوب بی مانند بود که موجبات ماندن دکتر جاسب را در خوزستان فراهم کرد.

الان 14 سال است که به درمان کودکان سرطانی در خوزستان می پردازد. بچه های سرطانی او را خیلی دوست دارند و درباره دکتر جاسب می گویند که خیلی مهربان است و یک انسان کامل است.

دکتر جاسب مطب شخصی ندارد

دکتر جاسب در بیمارستان های دولتی کار می کند و مطب شخصی ندارد. چون برای حس خودش کار می کند و مطب را مثل بازار می بیند و دوست ندارد کاسبی راه بیندازد.

او معتقد است نباید مطب بزند تا کسب درآمد کند. خدا را شکر می کند که از سیستن دولتی بیش از نیازش دارد.

دکتر جاسب با مریضان همدردی می کند

او می گوید: من که مریضانم بچه های درگیر خون و سرطان هستند واقعا نمی توانم مثلا با ماشین شاسی بلند بیایم وقتی همه آنجا در آفتاب ایستاده اند. من نمی توانم از بچه ای که سرطان گرفته است پول بگیرم وقتی می آید مطب.

به گفته دکتر جاسب یزیت دولتی الان 8900 تومان است. او اگر مطب شخصی می زد ده ها برابر این رقم درآمد داشت اما قید همه این زرق و برق ها را زد.

او معتقد است پزشکی درآمد نباید داشته باشد و می گوید:  اگر اینها را جدا نکنم نمی توانم به مریضانم خدمت کنم.

کدخبر: 705456 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟