تجمع بازنشستگان اتوبوسرانی در دفتر اصلی شرکت واحد / اعتراض به بلاتکلیفی چهار ماهه در دریافت سنوات + فیلم
حجم ویدیو: 9.56M | مدت زمان ویدیو: 00:01:18

بازنشستگان اتوبوسرانی که تا کنون چند مرتبه برای دریافت کامل سنوات خود دست به تجمع زده بودند، به دلیل محقق نشدن مطالباتشان، امروز بار دیگر در دفتر اصلی شرکت واحد تجمع کردند. بازنشستگان اتوبوسرانی نسبت به عقب افتادن سنوات، پرداخت نشدن 6 درصد مربوط به صندوق بازنشستگی و دیگر مطالبات مالی‌شان اعتراض دارند. بازنشستگان اتوبوسرانی در ماه های اردیبهشت و خرداد نیز دو بار در دفتر اصلی اتوبوسرانی و یک در مقابل شورای شهر تهران تجمع کرده بودند. بازنشستگان اتوبوسرانی، اهمال مسئولان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در پیگیری مطالباتشان را به عنوان مهمترین دلیل محقق نشدن این مطالبات ارزیابی می کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، صبح امروز جمعی از بازنشستگان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران بار دیگر با حضور در دفتر اصلی این شرکت برای پیگیری سنوات قانونی خود دست به برگزاری تجمع اعتراضی زدند. این افراد که همگی در سال 99 بازنشسته شده اند، از ابتدای سال 1400 تا کنون مجموعا بین 65 تا 70 درصد از پاداش 100 میلیونی بازنشستگی خود را دریافت کرده اند و هنوز 30 تا 35 درصد از مطالبات این افراد به آنها پرداخت نشده است.

این بازنشستگان علاوه بر تاخیر در دریافت پاداش بازنشستگی خود نسبت به پرداخت نشدن 6 درصد مربوط به صندوق بازنشستگی در سنوات بازنشستگی‌شان اعتراض دارند. در طول دوره خدمت این افراد، ماهیانه 3 درصد از حقوقشان به صندوق بازنشستگی واریز می شد و طبق قانون، شرکت واحد باید 3 درصد از سهم خود را روی این مبلغ می گذاشت و سهم 6 درصدی سنوات بازنشستگی را علاوه بر سنوات قانونی به این بازنشستگان پرداخت می کرد.

اما آن طور که فعالان صنفی می گویند، به دلیل عدم پرداخت این سهم 3 درصدی از سوی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران به صندوق بازنشستگی، این صندوق از پرداخت سهم 6 درصدی شان خودداری می کنند. بازنشستگان اتوبوسرانی همچنین نسبت به تامین نشدن هزینه مربوط به لباس و تغذیه در طول دوره خدمت و سایر مطالبات مالی‌شان اعتراض دارند.

کدخبر: 701183 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟