رئیسی : دستور دادم "حسینیه ارشاد " را ببندند / واکسن  70 ساله های جامانده ، تحویل مراکز بهداشت شد + فیلم
حجم ویدیو: 35.72M | مدت زمان ویدیو: 00:04:53

رکنا: واکسیناسیون کرونا در ایران همچنان با روندی کند در حال انجام است. همین واکسیناسیون کند هم با بی نظمی و آشفتگی قابل تاملی در حال اجرا است. سالمندانی که برای واکسیناسیون به مراکز بهداشتی محلات خود مراجعه می کنند اغلب در صف های فشرده و خطرناکی قرار می گیرند که می تواند برای ابتلای آنان و همراهانشان به کرونا بسیار خطرناک باشد. یکی از مراکز واکسیناسیون که به شدت دچار آشفتگی است و بی نظمی در تزریق واکسن در این مرکز از سوی مردم و رسانه های با واکنش های انتقاد آمیزی مواجه بوده است، مرکز تزریق واکسن در حسینه ارشاد است که معاون وزیر بهداشت اعلام کرده است که دستور بستن  مرکز تزریق حسینه ارشاد را داده است.

علیرضا رئیسی سخنان ستاد مبارزه با کرونا و معاون وزیر بهداشت در گفت و گو با رکنا با تاکید اینکه تاکنون بارها قول هایی که به مردم در مورد واکسن داده ایم عملی نشده است اعلام کرد: تاکنون در مجموع 5 میلیون نفر از ایرانیان  واکسن کرونا دریافت کردند که از این آمار تاکنون تنها یک میلیون و 300 هزار نفر دو دز واکسن را دریافت کرده اند.

رئیسی با بیان اینکه تزریق واکسن کرونا به 65 ساله ها را تا الان به این دلیل شروع نکردیم که دز دوم افراد سن بالاتر زده شود تا اثربخشی واکسن آن افراد از بین نرود ادامه داد: واکسن دز اول جامانده های 70 ساله به بالا به مراکز تزریق تحویل داده شده است تا این افراد واکسینه شوند.

چین و روسیه در ارسال محموله های واکسن کرونا خلف وعده کردند 

علی رضا رئیسی در مورد اینکه با اینکه تصور می شد که در واردات واکسن دچار مشکل شویم چرا وعده زمانی به مردم دادیم که خلف وعده شد گفت: اصلا نمی دانستیم در واردات دچار مشکل خواهیم شد. چین و روسیه در ارسال محموله های خود خلف وعده کردند و همین عملی نکردن وعده از سوی آنها باعث شد که برنامه ریزی واکسیناسیون در ایران دچار بی نظمی شود.

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در خصوص اینکه در شرایط فعلی شاهد این هستیم که افرادی که دو دز واکسن کرونا را نیز دریافت کردند به دلیل اینکه به ایمنی جمعی نرسیده ایم، گرفتار با واکسن کرونا شده اند ضمن تایید مبتلا شدن این افراد گفت: تا 70 درصد جامعه با واکسن ،ایمن نشوند امکان ابتلا افراد واکسینه وجود دارد ولی امید این است که این افراد دچار کرونا خطرناک نشوند.

معاون وزیر بهداشت در واکنش به تجمع خطرناک افراد برای دریافت واکسن در حسینه ارشاد و خیابان های اطراف این مرکز اعلام کرد: دستور داده ام حسینه ارشاد را ببندند و واکسیناسیون افراد آن منطقه در یک ورزشگاه یا فضای بزرگ  تر و ایمن تر انجام بگیرد تا این تجمع های خطرناک را شاهد نباشیم.

 

کدخبر: 700840 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟