زمان تزریق نخستین واکسن ایرانی کرونا اعلام شد

به گزارش رکنا، سعید نمکی امروز دوشنبه در آیین بیست و هفتمین پویش راه سلامت در دانشگاه علوم پزشکی دزفول ضمن گرامی داشت چهار خرداد روز مقاومت و پایداری مردم دزفول اظهار داشت: حماسه‌ای که مردم دزفول خلق کردند عشق بود بسیار خرسندم که امروز زیارت این خاک مقدس نصیبم شد.

وی زیارت مقتل شهدا و قبور شهدا رزق و روزی دانست گفت: با چشم خود دیده‌ام که این خاک مقدس به چه خون‌های پاک و منزه‌ای آغشته شده خدا را شاکر هستم که باز نصیبم شد تا این خاک مقدس را ببویم، سجده و زیارت شهدا این سرزمین را کنم.

وزیر بهداشت گفت: دزفول در هشت سال دفاع مقدس پایگاه مقاومت و ایستادگی بود و مردم شهرستان دزفول لحظه‌ای شهر را ترک نکردند و مثل کوه ایستادند و این ایستادگی مردم دزفول دشمن را عصبانی و مایوس کرد.

وی به تحریم‌های ظالمانه علیه ایران اشاره کرد گفت: در اوج تحریم‌های ظالمانه و فشار اقتصادی با طوفان کرونا مواجهه شدیم که با همت بسیجیان طرح شهید سلیمانی را آغاز کردیم.

وزیر بهداشت به اجرایی طرح شهید سلیمانی در شیوع کرونا اشاره کرد گفت: از آموزه‌های دفاع مقدس بهره گرفتیم و در کنار هم با شیوه‌ای بسیجی، همدلی و وفاق بیماری کرونا را کنترل کنیم.

نمکی به تفاوت‌های دفاع مقدس با بیماری کرونا اشاره و بیان کرد: در زمان دفاع مقدس اطلاع داشتیم دشمن از کجا می‌آید و موشک از کدام جهت است و همچنین حمله هوایی و زمینی از کدام نقطه است. اما در دفاع از سلامت مردم خبر نداشتیم شخصی که در کنار ما است مبتلا به کرونا است یا نیست.

وی در ادامه افزود: سردارانی را در نظام سلامت از دست دادیم که هیچ جایگزینی برای آنها نمی‌توان داشت.

وزیر بهداشت گفت: مقاومت مردم استان خوزستان برای مردم ایران یک فرهنگ تبدیل شد، این فرهنگ چاشنی توفیق ما برای مبازره با کرونا شد و همه مسئولان، ارگان‌های نظامی، مردم، جامعه روحانیت در کنار هم بودیم.

نمکی با بیان اینکه سردار سلیمانی گفت ما ملت امام حسین(ع) هستیم یعنی هم می‌جنگیم هم تاریخ می‌سازیم گفت: در اوج کرونا و در اوج تحریم هم مبارزه کردیم هم ساختیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه امسال و سال گذشته پربارترین دوران ساخت و ساز زیر ساخت‌های نظام سلامت بوده است گفت: ما در ایام کرونا قریب به 3 هزار تخت آی سی یو در کشور اضافه شد، 460 اکسیژن‌ساز به بیمارستان کشور اضافه شد و نیز در همین پیک چهارم 66 دستگاه اکسیژن ساز به بیمارستان کشور اضافه شد.

وی در ادامه گفت: امسال و سال گذشته هر ماه حدود هزار و سیصد تخت راه انداختیم و همچنین 13 هزار تخت به تخت‌های بیمارستانی در طول یک سال در حال اضافه شدن است و هزار چهار صد پروژه بهداشتی خانه بهداشتی مرکز بهداشت درمانی افتتاح می‌شود.

نمکی بر بیماری کرونا فارق خواهیم آمد گفت: در خردادماه نخستین ترزیق‌ واکسن کرونای ایرانی را در کنار واکسن‌های وارداتی انجام می‌شود و همچنین تا پایان خردادماه واکسیناسیون گروه‌های آسیب‌پذیر بالا 60 سال و بیماران صعب‌العلاج و خاص انجام و در تابستان واکسیناسیون عمومی را شروع خواهیم کرد.

به گزارش تسنیم با حضور وزیر بهداشت چهار طرح بهداشت و درمان از جمله مجتمع زنان و زایمان حضرت زینب (س) دزفول، مرکز غربالگری سرطان، استقرار اورژانس هوایی و مرکز دیالیز دزفول در شهرستان دزفول افتتاح شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 690587 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟