کرونا جان ۳۶۶ ایرانی دیگر را گرفت /  روند کند  واکسیناسیون در 24 ساعت گذشته

دکتر سیماسادات لاری - سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه  تا کنون یک میلیون و ۶۲۳ هزار و ۲۷۹ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۳۱۹ هزار و ۷۹۳ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به یک میلیون و ۹۴۳ هزار و ۷۲ دُز رسید گفت: از دیروز تا امروز ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۶ هزار و ۴۰۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۲۵۲ نفر از آنها بستری شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت با گفتن اینکه  مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۷۰۷ هزار و ۷۶۱ نفر رسید افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۶۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۵ هزار و ۹۳۴ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون دو میلیون ۱۶۲ هزار و ۸۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

 دکتر لاری تاکید داشت :پنج هزار و ۵۰۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

 تا کنون ۱۷ میلیون و ۴۸۰ هزار و ۳۳۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 در حال حاضر ۴۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۶۳ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۳۹ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا ، در 24 ساعت گذشته مجموعا 60 هزار و 347 دز واکسن کرونا به ایرانیان تزریق شده است که این رقم نشان دهنده کاهش سرعت واکسیناسیون است زیرا در روزهای اخیر سرعت واکسیناسیون به بیش از صد هزار دز در روز رسیده بود.

 

کدخبر: 686902 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟