سیصد پزشک شهید خدمت شدند/ کرونا به مرزها و مردمان احترام نمی گذارد

کرونا در همه نقاط دنیا بدون توجه به مرز ها و ملیت ها افراد را درگیر می کند.

به گزارش رکنا، محمدرضا ظفرقندی، روز جمعه در مراسم افتتاحیه بیست و هشتمین مجمع انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران که به صورت مجازی برگزار می‌شود، گفت: حدود سی سال از تأسیس انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران می‌گذرد و همواره در این سال‌ها تلاش کرده ایم در موضوعات مختلف اجتماعی، سیاسی، صنفی و…، در کنار مردم باشیم و در فراز و نشیب‌های تاریخی و سیاسی و آزمون‌های سخت همواره برای اصلاح امور گام بر داریم.

وی در ادامه به توفان سهمگین کرونا که جامعه بشری را دچار بحران کرده است، اشاره کرد و افزود: نحوه مقابله با این بیماری در هر کشوری نمونه بارز از احترام گذاشتن به حقوق مردم در آن کشور است.

ظفرقندی گفت: تأخیر در تهیه واکسن در ارزیابی مدیریت کرونا، می‌تواند سلامت مردم را تهدید کند. از همین رو، یک حکمرانی خوب می‌تواند از طولانی شدن بحران و غفلت از پیامدهای کرونا و پساکرونا جلوگیری کند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران افزود: قطعاً بدون نگرش صحیح و برنامه ریزی هدفمند، موجب ایجاد چالش در برون رفت از بحران کرونا خواهد شد.

ظفرقندی ادامه داد: قطع زنجیره انتقال بیماری از طریق واکسن معتبر، می‌تواند از سلامت مردم و گروه‌های آسیب پذیر محافظت کند.

وی گفت: تهیه واکسن باید فارغ از مسائل سیاسی و در اولویت کاری مسئولان امر قرار بگیرد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با عنوان این مطلب که پاندمی کرونا به مرزها و مردم احترام نمی‌گذارد، افزود: تا زمانی که این زنجیره قطع نشود. هیچ کس در امان نخواهد بود.

وی با اشاره به جانفشانی‌های جامعه پزشکی در دوران کرونا، گفت: خدمات جامعه پزشکی در دوران کرونا باعث شده بیش از ۳۰۰ شهید و ده‌ها هزار مبتلا به کرونا در کارنامه جامعه پزشکی ثبت شود که بابت مورد تکریم و تعظیم قرار بگیرند.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 663075 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟