جزئیات جدید از بارش برف و باران در کشور

به گزارش رکنا،صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور با بیان اینکه امروز نیز در اغلب نقاط کشور جوی آرام حاکم است، اظهار داشت: در این راستا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی را داریم.
وی افزود: روز آینده با ورود سامانه بارشی از شمال غرب و غرب به کشور، در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، کردستان، همدان، لرستان، ایلام و ارتفاعات استان های قزوین، تهران، البرز و خوزستان بارش داریم.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: پیامد ورود این سامانه به کشور بارش برف و باران، وزش باد شدید، کاهش دما در ارتفاعات، بارش برف در مناطق جنوبی کشور و باران و رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ خواهد بود.
ضیائیان بیان کرد: روز چهارشنبه ۲۹ بهمن سامانه بارشی مذکور تقویت می‌شود و گسترش می یابد و فعالیت آن در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور، دامنه ارتفاعات البرز مرکزی و سواحل خزر خواهد بود.
وی اضافه کرد: روز پنجشنبه ۳۰ بهمن این سامانه علاوه بر مناطقی که ذکر شد در مرکز، شمال شرق، جنوب و برخی مناطق شرق کشور و ارتفاعات کرمان فعال خواهد بود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز جمعه یکم اسفند در نوار شمالی کشور بارش پراکنده خواهیم داشت.
وی اظهار کرد: در دو روز آینده در غرب و جنوب غرب کشور و همچنین روزهای چهارشنبه و پنجشنبه علاوه بر غرب و جنوب غرب در مرکز شرق و شمال شرق کشور، وزش باد شدید داریم و وقوع پدیده گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.
ضیائیان گفت: در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری وزش باد گرم جنوبی در استان های ساحلی خزر و اردبیل پیش‌بینی می‌شود در این راستا احتمال ذوب برف و وقوع بهمن در دامنه ها و ارتفاعات وجود دارد.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز پنجشنبه هفته جاری در نیمه غربی کشور و روز جمعه در نیمه شرقی کاهش محسوس دما رخ خواهد داد، این کاهش دما ۸ تا ۱۲ درجه خواهد بود.
وی اظهار کرد: از چهارشنبه تا یکشنبه هفته آینده خلیج فارس و دریای خزر مواج خواهد بود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز سه شنبه ۲۸ بهمن نیمه ابری گاهی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و روز چهارشنبه ۲۹ بهمن آسمان تهران ابری در برخی ساعات بارش باران با احتمال وزش باد شدید خواهد بود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۲۰ و ۱۲ درجه خواهد بود.
وی اظهار کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۷ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۵ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 661888 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟