خواسته های اصلی بازنشستگان و مستمری بگیران

بازنشستگان طی اطلاعیه ای خواسته های اصلی خود را اعلام کردند.

به گزارش رکنا، بنا به این اطلاعیه اولین خواسته بازنشستگان برگرداندن و اعاده بدهکاری دولت به صندوق تامین اجتماعی به صاحبان واقعی آن یعنی بازنشستگان و در همین راستا خواستار رفع تبعیضات و همچنین اجرای قوانین بودند.

۱_ با توجه به شروع جلسات شورای عالی کار در خصوص افزایش حقوق کارگران و تورم افسارگسیخته سال جاری ما خواهان افزایش ۵۰ درصدی حقوق برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران در سال ۱۴۰۰ هستیم و همچنین تاکید می‌گردد بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی می‌باید در تعیین دستمزد خود دخیل و تصمیم‌گیرنده باشند.

۲_ از آنجا که سازمان تأمین اجتماعی مطابق با ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی موظف به افزایش و ترمیم عقب ماندگی حقوق بازنشستگان برابر با نرخ تورم می‌باشد تقاضا داریم در این زمینه اقدام عاجل صورت پذیرد.

۳_ ما خواهان اجرای کامل همسان‌سازی از طرف سازمان تأمین اجتماعی مطابق بند ب ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی و همچنین همسان‌سازی بازنشستگانی که در سال ۹۹ بازنشسته شده‌اند، هستیم.

۴_ از آنجا که سازمان تأمین اجتماعی طبق ماده ۵۴ قانون؛ مسئول درمان کامل بازنشستگان و بیمه‌پردازی اجباری به طور مستقیم می‌باشد، لذا خواهان اجرای صحیح آن قانون می‌باشیم.

۵_ ما خواستار دریافت مزایای شغلی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی متناسب با شاغلین هستیم.

۶_ ما خواهان پرداخت عیدی برابر با شاغلین به بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی هستیم.

۷_ ما خواهان رفع تبعیض بین بازنشستگان همکار و غیرهمکار که بر اساس ماده ۶۹ مصوب سال ۷۸ که بدین‌گونه سازمان تأمین اجتماعی عمل کرده می‌باشیم.

۸_ همانطور که مطلع هستید سازمان تأمین اجتماعی مسئول اجرای وظایف حمایتی نمی‌باشد و باید هزینه‌های حمایت از گروه‌های حمایتی را از دولت اخذ نماید و نباید از دسترنج بازنشستگان و شاغلین بیمه‌پرداز اجباری برای گروه‌های حمایتی هزینه گردد و خواستار جلوگیری از این‌گونه اهمال‌کاری‌ها می‌باشیم.

۹_ ما خواهان اصلاح اساسنامه سازمان تأمین اجتماعی بوده و همچنین خواهان اداره این سازمان براساس سه‌جانبه‌گرایی می‌باشیم.

۱۰_ ما خواهان اجرای بند ج ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه پرداخت حق منطقه جنگی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در مناطق جنگی و همچنین برداشتن اینگونه تبعیضات آشکار بین صندوق‌های بازنشستگی می‌باشیم.

در پایان این بیانیه بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام کرده‌اند:

۱_هرگونه تصمیم گیری در مورد بازنشستگان بدون حضور نمایندگان منتخب، فاقد اعتبار است.

۲_ در صورتی که به خواسته‌های فوق ترتیب اثر داده نشود حق تجمع و اعتراض برای بازنشستگان محفوظ می‌باشد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 656689 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟