مردم در رفع مشکلات اقتصادی عجول نباشند! / دولت درآمد بنزین 3 هزار تومانی را وارد چرخه تولید نکرد

در روزهای گذشته گروه ها و صنوفی از مردم به دلایلی که محوریت آن ها مشکلات اقتصادی بوده است مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کرده اند. به نظر می رسد مطالبات اقتصادی مردم با توجه به این تجمعات و درخواست ها باید هرچه سریع تر و با هماهنگی و همبستگی بین دولت و مجلس مرتفع شود.

رمضانعلی سنگدوینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس در خصوص تجمعات صنوف و گروه هایی از مردم در مقابل مجلس به دلیل مشکلات اقتصادی و وضعیت درآمدی به خبرنگار اجتماعی رکنا اظهار داشت: برای حل این معضلات باید در نظر داشت که تاکنون اصلاحات لایحه بودجه در مجلس به اتمام نرسیده است. اکنون کلیات لایحه بودجه در مجلس به تصویب رسید اما جزئیات آن هنوز در حال بررسی و تحلیل های کارشناسی است. ما امسال درآمدها را احصاء کردیم و الان به سمت هزینه ها رفته ایم. در حال حاضر به تازگی در تبصره 4 در یک الی 2 بند آن بیشتر وارد نشدیم، همچنین در بحث حقوق و مزایا نیز وارد نشدیم. مردم باید مطمئن باشند که کمیسیون تلفیق حتماً به فکر همه بخش های جامعه است.

مردم عجول نباشند و صبر کنند

سنگدوینی با اشاره به اقدامات مجلس در بحث بررسی بودجه و رفع ایرادات آن در جهت رفع مشکلات مردم افزود: مصوبات کمیسیون تلفیق باید پس از اصلاح در صحن مجلس وارد شود و حدود 290 نماینده در مجلس به آن رای دهند. بنابراین به مردم و کسانی که نسبت به حقوق و مزایای خود در بودجه سال آینده معترض هستند، پیشنهاد می کنیم که عجول نباشند، صبر کنند و مطمئن باشند که اعضای کمیسیون تلفیق و نمایندگان مجلس همه ابعاد جامعه را در نظر گرفته اند.

دولت بخش های درآمدی خود را وارد چرخه تولید نکرد

عضو کمیسیون انرژی در مجلس یازدهم در خصوص تلاش های صورت گرفته در بحث حمایت از تولید و نامگذاری امسال به عنوان سال جهش تولید گفت: به نظر می رسد دولت با توجه بخش های درآمدی که داشت و از ارزهای 4200 تومانی که در بازار وارد کرد، فروش بنزین 3هزار تومانی و منابع دیگری که از آن درآمد کسب کرد را وارد چرخه تولید نکرد و دولت باید این منابع و بخشی از آن را وارد جهش تولید کند. اکنون با نگاهی به وضعیت تولیدی در کشور همه چیز را در می یابیم و این نوید را به مردم می دهیم که کمیسیون تلفیق و کمیته های مختلف آن با حضور افراد کاربلدی همچون آقای نادران به عنوان رئیس کمسیون، آقای سیدشمس الدین حسینی و سایر جوانانی که نخبه هستند با توجه به با سابقه بودن و کاردان بودن آن ها بخش های خوبی مثل بخش های درآمدی احصاء کردیم که دولت آن ها را احصاء نکرده بود، این موضوع خیلی مهم است و بعدها مردم متوجه خواهند شد که چه بخش های درآمدی توسط کمیسیون تلفیق و کارشناسانی که با این کمیسیون و کمیته هایش ارتباط دارند بخش های درآمدی را احصاء کردند.

برنامه مجلس در جهت رفع مشکلات تولید، اشتغال و یارانه ها

نماینده گرگان و آق قلا در مجلس در توصیه به افرادی که این روزها به مقابل مجلس آمدند و همچنین از سایر مردمی که از وضع اقتصادی گله مندند، ابراز داشت: توصیه می کنیم که مردم مقداری صبوری کنند و بدانند که چه در بخش های تولیدی و چه در بخش های دیگر نمایندگان در حال برنامه ریزی هستند. به عنوان مثال هم اکنون بخشی از مالیات تولیدکنندگان تا حدود 5 درصد در سال 1400 معافیت داده شد تا به نوعی از موضوع اقتصاد مقاومتی و جهش تولید حمایت کنیم. در پایان به مردم اطمینان می دهم که اعضای کمیسیون تلفیق و سایر نماینده ها همه هم و غم خودشان را گذاشته اند تا مردم را از نگرانی های اقتصادی نجات دهند. در بخش یارانه ها نیز به آن هایی که مستحق حقیقی هستند تصمیمات خوبی گرفته شده و در بخش اشتغال نیز به آن هایی که واقعاً در تلاش اند تا اشتغال را در کشور رونق دهند، طبق تبصره 16 حمایت هایی شده که بتوانند از وام های کم بهره خود اشتغالی استفاده کنند.

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 649853 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟