چرا اعضای شوراهای شهر و روستا بازداشت شدند؟ / رئیس شورای استان تهران پاسخ داد

به گزارش رکنا ،الهام فخاری در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در محل ساختمان شورای استان تهران برگزار شد ضمن گرامی داشت یاد شهید فخری زاده اظهار کرد: شورای اسلامی استان تهران تلاش کرد با وجود گوناگونی شوراها و طی بندی به عنوان یک نهاد مدنی تلاش کند به عنوان یک نهاد نظارتی راهبری و هماهنگی را در استان تهران به درستی پیش ببرد.

وی افزود: شورای استان تهران به عنوان یک شورای میانی تلاش کرد حوزه ها و زمینه های جدیدی را پیش ببرد. تاکید ما بر سازمان همیاری ها به این دلیل است که نقش مهنی در زمینه نظرت ها بر مدیریت شهری دارد. شورای استان تهران ۷۵ دوره را در زمینه های مختلف برای شوراها برگزار کرد.

فخاری گفت: همه گیری کووید_۱۹ روال کارها را بهم ریخت اما با توجه به شیوع این بیماری شورای استان تهران به صورت آنلاین در حال فعالیت بود و اقداماتی را برای دوره ششم مدیریت شهری آماده کردیم.

وی گفت: همچنین بحث نوآوری روستایی را آغاز کردیم که در زمینه کارآفرینی انجام می شود. حل و فصل اختلافات شوراها توسط شورای اسلامی شهر تهران انجام شد. تامین منابع آب در مناطق روستایی موضوعب است که باید مورد توجه قرار بگیرد و باید اقدامات خوبی صورت بگیرد.

وی گفت:ما سعی داریم بیشتر به شهرستان ها برسیم اما ما در تهران 22منطقه با 21 عصو شورا داریم که هرچه تلاش کنند باز کار باقی می ماند و اگر هر عصو هم مسول یک کمیته باشد باز هم مسائلی باقی خواهند ماند، ما سرزده به مسائل سرکشی میکنیم و از بعد نظارتی دچار کاستی هستیم. تحقق اهداف فرهنگی نیازمند دستورالعمل جدید است و ممکن است با این نیرو و قانون پیامد ها و مسائل پشت سر دارد.

فخاری تصریح کرد: نمیداستیم با کرونا مواجه می‌شویم و میگفتیم حضور دانش آموزان و شهروندان را خواهیم داشت و این مشکلات برطرف خواهد شد اما نقد اصلی به این گستره شهری این تعداد ناظر جور در نخواهد آمد.

وی گفت: شورای استانی نظارت چندلایه داره و ابزارهای نظارت ما متفاوت است اما نقد به کارهای اجرایی وارد است به خصوص تامین مساله آب شهرستان ها اما باز در دستور کار قرار دارد

طرح هادی هم دچار کندی است و این اشکال نیز نمایان است و ما یه مقدار زیادی دستمون از اجرا دور است اما نظارت بر روی مطالبات مردم خواهیم بود.

الهام فخاری درباره بازداشت برخی از اعضای شوراها شهر و روستای تهران گفت: بازداشت نسبت به جامعه شورای شهر و روستا تعداد زیادی نیست. بخشی از رسیدگی ها مربوط به ادوار گذشته بوده و مربوط به دوره پنجم نیست. بخشی از این پرونده ها خطاهای شخصی است و به نهاد شوراها ربطی ندارد. بخش دیگری از کسانی که احضار شدند نیز به دلیل تاخیر در ابلاغ دستورالعملی بود که این موضوع حل شده است. از سوی دیگر یکی از اعضای شورای شهر صباشهر به دلیل پرونده ای که دو سال مطرح بود بازداشت شد اما در این پرونده تبریه شده و به شورا بازگشته است. به دلیل این پرونده ها کمیته نظارت را فعال کردیم اما ورود شوراها به مسائل فضایی، امنیتی و انتظامی امکان پذیر نیست.

وی در پاسخ به این سوال در مورد اقدامات برای شهر پردیس گفت: ساماندهی فاضلاب شهری پردیس، ساماندهی ورودی شهر جاجرود، حل اختلاف نظر شورای شهر پردیس از اقدامات شورای استان تهران ب ای شهر جدید پردیس بوده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 639095 ویرایش خبر
لینک کپی شد
پریسا هاشمی
آیا این خبر مفید بود؟