حدود ۵۰ میلیون ایرانی مستعد ابتلا به کرونا هستند / ماسک بهترین واکسن است

به گزارش رکنا، دکتر «رضا ملک‌زاده»در یک برنامه تلویزیونی، اظهار کرد: در فصل زمستان اگر نتوانیم اقدامات پیشگیرانه را رعایت کنیم، این افراد می‌توانند مبتلا به بیماری شوند که در این صورت حجم عظیمی از آنان به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.
وی ادامه داد: مطالعه‌ای جدیدی در حال اجراست تا مشخص شود به طور تقریبی چند درصد مردم مبتلا به این بیماری شدند.
ملک‌زاده تأکید کرد: تخمین ما این است مبتلایان به بیماری که قبلاً بین ۱۷ تا ۱۸ درصد بود ۲ برابر شده است.
معاون وزیر بهداشت، ماسک را در زمان حاضر بهترین واکسن در مقابله با این ویروس اعلام کرد و گفت: میزان پیشگیری از بیماری کرونا از طریق ماسک شاید بیشتر از واکسن باشد.
ملک زاده ادامه داد: در صورت تولید واکسن احتمالاً حدود ۵۰ درصد ایمنی ایجاد می‌شود اما ماسک می‌تواند بیشتر از این مقدار ایمنی ایجاد کند.
وی اظهار کرد: از مردم تقاضا می‌کنیم که استفاده از ماسک را جدی بگیرند تا ما بتوانیم به داروی مؤثری دستیابی پیدا کنیم.
معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه تا یک سال آینده با بیماری کرونا به طور جدی مواجهیم، گفت: مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را به طور دقیق رعایت کنند.
وی در پاسخ به این سوال که داروی خاص کرونا چه زمانی تولید و در دسترس مردم قرار می‌گیرد، گفت: داروی بیماری جدید حداقل ۲ تا ۳ سال طول می‌کشد تا برای مقابله با این بیماری تهیه شود.
ملک زاده افزود: مطالعات متعددی در دنیا در زمینه تولید دارو در دست اقدام است که همگی از مرحله آزمایشگاهی عبور کرده‌اند.
معاون وزیر بهداشت ادامه داد: برای برخی ویروس‌ها مانند " ابولا" داروی مؤثری هنوز نداریم.
وی ادامه داد: داروی رمدسیویر در مطالعه‌ای با هزار نفر مؤثر بود اما این دارو در ۲ هزار و ۵۰۰ نفر بررسی شد، نتایج آن نشان داد که آن قدری که تصور می‌شد مؤثر نیست.
دکتر «مسعود یونسیان» عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این برنامه اظهار کرد: رتبه ما در تعداد آزمایش کرونا نسبت به جمعیت ۱۱۳ است به این معنا که ما در این شاخص از متوسط جهانی خیلی پایین‌تر است.
وی افزود: ایران در تعداد موارد ابتلاء رتبه سیزدهم و در تعداد آزمایش‌های کرونا رتبه هیجدهم را به خود اختصاص داده است.
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران به تعداد فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: ۱۲ درصد کل مرگ‌های ما بر اثر کرونا در ۲ هفته اخیر رخ داده؛ در حالی که این آمار در دنیا حدود ۶.۵ درصد بوده است،
وی اظهار کرد: این تعداد تقریباً نصف آمار ایران است. این موضوع نشان می‌دهد که ما در مرگ از نسبت دنیا بالاتر هستیم.
یونسیان ادامه داد: از مجموع تعداد بیماران کرونایی شناخته شده در کشور ما که حدود ۵۶۰ هزار نفر است، حدود ۱۰ درصد را ۲ هفته گذشته داشتیم. این نسبت در دنیا حدود ۱۲.۵ درصد است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 620003 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟