اعضای شورای شهر تهران در دوره کرونا چه طرح و برنامه ای برای مردم شهر داشتند؟ / ماموریت خدماتی انجام دهند نه هیاهوی سیاسی

شورای شهر/ به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا،  عضو سابق هیئت رئیسه شورای شهر تهران در گفتگو به خبرنگار اجتماعی رکنا، به این سوال پاسخ داد: تمام نهادها، سازمان ها و دستگاه های دولتی وعمومی که جوابگوی مردم باشند در بحث کرونا با توجه به تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا باید شرایط را برای مردم تسهیل و شرایط را مناسب سازی کنند. چرا که باید در کنار رعایت پروتکل ها فعالیت اقتصادی نیز داشته باشیم و مشخص نیست سایه این بیماری تا چه زمانی بر جهان و کشور ما باقی می ماند.

شهرداری مطالبات خود را از دولت بگیرد

وی با اشاره به این که یکی از وظایف شورای شهر در این شرایط احصای ظرفیت های شهری است، افزود: پارلمان شهری باید طوری سیاستگذاری کند که مردم در فعالیت های اقتصادی کمتر آلوده شوند. از نمایندگان شورای شهر می خواهیم به جای آن که به مردم فشار بیاورند که از مترو استفاده کنند، چون به درآمد مترو نیازمند هستند، مطالبات خود را از دولت زنده کنند و جایگزین هزینه های برنامه ای شان کنند تا طرح ترافیک لغو شود. این ناوگان حمل و نقل عمومی پاسخگوی جا به جایی مردم در زمان شیوع کرونا نیست. درست است که در گذشته نیز این سرویس دهی در حمل و نقل عمومی در شأن مردم نبود اما با شیوع کرونا باید از ظرفیت های شهر برای کاهش ابتلای شهروندان به کرونا استفاده کنیم. ستاد ملی مبارزه با کرونا با لغو طرح ترافیک موافق است اما اصرار شهردار تهران در این است که مردم از حمل و نقل عمومی استفاده کنند. این در حالی است که شورای شهر تهران تصمیم گیر و شهردار مجری است. شهردار موظف است تصمیمات شورای شهر را اجرا کند. شهردار تهران، مانند رئیس جمهور نیست که راسا تصمیم بگیرد.

به جای تغییر نام کوچه مشکل مردم را حل کنید

ابوالفضل قناعتی با بیان این که مردم تهران از نمایندگان خود در پارلمان شهری انتظاراتی دارند، تاکید کرد: این انتظار از شورای شهر وجود دارد که دو برنامه کوتاه مدت و دراز مدت در مقابله با کرونا داشته باشند. نمایندگان مردم به جای آن که بیفتند دنبال تغییر نام کوچه ها و خیابان ها به اسم بازرگان و... به دنبال مشکل مردم در بحث ویرانگر کرونا بیفتند.

اعضای شورای شهر دنبال مسائل حاشیه ای هستند

این عضو اصولگرا و سابق هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: اعضای شورای شهر تهران دنبال چه چیزی هستند؟ آمار را می توانند از بهشت زهرا (س) بگیرند و در این مورد مشکلی ندارند چون رئیس سازمان بهشت زهرا (س) زیرنظر خودشان است. دنبال چه چیزی هستند که این موارد را رسانه ای می کنند؟ اگر آمار دو تا کمتر یا دو تا بیشتر شود چه مشکلی حل می شود؟ آمار را جریان موافق سیاسی خودشان اعلام می کند. دولت که با خود آنهاست، اگر دروغ می گویند خودشان دروغ می گویند، اگر راست می گویند دنبال چه چیزی می گردند؟ به فرض هم به حقیقتی که می گویند برسند، چه مشکلی را حل می کنند؟ این که می گویند چند نفر مبتلا شده اند یا نشده اند، می خواهند فضا را ملتهب کنند.

وی افزود: دروغ و راست آمارها چه تاثیری در ارائه خدمات دارد؟ من فکر می کنم آنها دنبال مسائل حاشیه ای هستند وگرنه آمار کرونا برای سیاستگذاری اعضای شورای شهر تهران به راحتی احصا می شود. به هر حال اعضای شورای شهر تهران باید بدترین حالت و شرایط را در نظر بگیرند و روی آن برنامه ریزی کنند. اگر نگاه به بدترین شرایط باشد شاید بتوانند شرایط را بهتر کنند. دولت، شهرداری، بهشت زهرا و شورای شهر تهران اصلاح طلب است. اگر دولت آمار کرونا را به شما نمی دهد یعنی خودتان، خودتان را قبول ندارید. با خودتان دعوا نکنید حقیقت را شفاف با مردم در میان بگذارید.

اعضای شورای شهر باید به دنبال ماموریت های خدماتی باشند نه هیاهو

ابوالفضل قناعتی با اشاره به این که اعضای شورای شهر تهران صد در صد سیاسی کاری می کنند، تاکید کرد: اگر در پارلمان شهری به مردم خدمت می شد، می دیدیم که چهار تا پل ساخته شده یا پروژه های نیمه کاره را تکمیل می کردند. دنبال این هستند که با نامگذاری و چند نفر مبتلا به کرونا شدند در جامعه هیاهو بیندازند و با این هیاهو عملکرد منفی خودشان را توجیه کنند. قطعا شورای شهر باید به دنبال ماموریت های خدماتی باشند. قانونگذار اعلام کرده که خدمات شهری و موضوعات فرهنگی را دنبال کند. شورای شهر تهران اگر می خواهد سیاسی باشد یا موضوعات شهری را از دریچه سیاسی ببیند، مشکلی ندارد اما وظایف قانونی خودشان را هم انجام دهند. اما این که از ظرفیت ها برای کار سیاسی خود استفاده کند خیانت به مردم کرده است. چون اصل ماموریت خود را انجام نداده است.

این عضو سابق هیئت رئیسه شورای شهر تهران افزود: من فکر می کنم با موضع گیری هایی که اعضای شورای شهر تهران و ندید خروجی از بودجه شهر قطعا پولها برای کارهای سیاسی پوپولیستی خودشان هزینه می شود.

مردم افرادی را انتخاب می کنند که به دردشان بخورند

ابوالفضل قناعتی در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما از انتخابات سال آینده شورای شهر تهران چیست؟ گفت: پیش بینی در این خصوص درست نیست ولی شرایط عمومی کشور و عملکرد بد مدیریت کنونی باعث شد مردم شناختی از این جریان سیاسی به دست آورند و متوجه شدند که این جریان فقط وعده می دهد اما عمل در آن نیست. قطعا فکر می کنم با توجه به این که مردم کاملا به این سیستم آشنا شده اند، مردم افرادی را برای فعالیت سیاسی و خدماتی انتخاب می کنند که به دردشان بخورد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 598163 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟