ماسک در لرستان 10هزار تومان شد / بازی مافیا با سلامت مردم

کووید-19/ به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، استان های منطقه قرمز اما به ناگهان به دو استان مازندران و لرستان محدود شدند. محمدجواد خانپور، فعال مدنی "دردنان" را عامل افزایش کرونا در مازندران دانست.

محمدحسین ملکشاهی، عضو هیت موسس مجمع استانی سازمان های مردم نهاد جوانان استان لرستان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا دلایل افزایش کووید-19 را بررسی کرده و اظهار داشت: استان لرستان همیشه با بی توجهی مسئولان درگیر بوده است.

وی با اشاره به این که کمبود تجهیزات و بی توجهی مسئولان باعث افزایش بیماری کرونا در استان لرستان شده است، افزود: شرایط اقتصادی مردم لرستان نسبت به مناطق دیگر ضعیف تر است و این باعث شده که آنها اقتصاد خود را فعال تر کنند. مردم مجبورند برای تامین معیشت خود کار کنند و جمعیت بیشتر و این باعث گسترش شیوع کرونا می شود. بیش از 5-6 ماه است که کرونا آمده است. کارگران روزمزد چطور در خانه بماند و کمتر کار کند تا هزینه روزانه زن و بچه خود را در بیاورد؟

ویتامین C در بیمارستان ای لرستان وجود ندارد

این فعال مدنی با بیان این که رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیز اعلام کرد که بعضی از اقلام پزشکی در لرستان وجود ندارد، گفت: به عنوان مثال ویتامین C در بیمارستان ها وجود ندارد تا بدنشان قوی شود.

لزوم حمایت از قشر ضعیف لرستان

محمدحسین ملکشاهی با اشاره به این که قطعا بخشی از مردم توصیه های بهداشتی را رعایت نمی کند، تاکید کرد: محرومیت باعث شده است که این بیماری در استان لرستان بیشتر شود. اما اگر دولت بخشی از هزینه های زندگی قشر ضعیف جامعه را تامین کند، باعث می شود بیماری به صورت چشمگیر کنترل شود.

وی با اشاره به دستور استاندار لرستان تاکید کرد: استاندار لرستان اعلام کرد هر کسی مراسم عزا یا عروسی برگزار کند با برخورد قانونی روبرو خواهد شد. این موضوع باعث شد که مراسم ها بسیار کم شده است.

کمبود تجهیزات بهداشتی در لرستان

محمدحسین ملکشاهی با اشاره به این که اقلام بهداشتی در این استان تجهیزات و اقلام بهداشتی بسیار کم است، افزود: با وجود اقتصاد ضعیف در لرستان، برخی از مردم وجدان خود را کنار گذاشته و ماسک را با قمیت 10هزار تومان به فروش می رسانند. شخصی که کارگری می کند یا افراد جامعه نمی توانند این ماسک ها را بخرند. در بیمارستان نیز این اقلام کمبود است و قدرت خرید مردم نیز بسیار پایین است. مافیایی ماسک را با قیمت بالا ارائه می کنند که مردم نمی توانند آن را خریداری کنند. این مافیا افراد مرفه جامعه هستند که با جان مردم بازی می کنند. بیمارستان های جایگزینی در ورزشگاه ها درست شده است اما استاندارد بیمارستان را ندارد. اقلام این بیمارستان های جایگزین ابتدایی است و قدرت سرویس دهی پایین آمده است. لرستان از نظر بیمارستان و اقلام بهداشتی محروم بوده و هست. با وجود این محرومیت ها لرستان همیشه همراه انقلاب و نظام بوده است و موضع آنها مشخص است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 592618 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟