چرا جانباختگان کادر درمانی شهید خدمت هستند نه شهید ؟ / فقط 200 هزار تومان پاداش ماهانه ؟ / جهانپور پاسخ داد

مدافعان سلامت/ به گزارش گروه اجتماعی رکنا، این روزها مجبوریم ماسک بزنیم. آنهم برای چند ساعت... حالا می فهمیم که کادر درمان همان مدافعان سلامت با ماسک و لباس هایی که هوا به آن نفوذ نمی کند چطور ساعت ها کادر می کنند... آنهایی که ابتدای شیوع کرونا حتی 50روز به خانه نرفتند و ماندند تا مردم را از مرگ نجات دهند. کرونا سوار بر ارابه مرگ هنوز هم می تازد و جان می گیرد.

آن روزهای ابتدای شیوع کرونا همین کادر درمان با گریه هایشان، با خنده هایشان، با رقص و پایکوبی، با همه خستگی جلوی کرونا ایستادند و هموطنان شان را از مرگ نجات دادند. اما حالا خودشان خسته اند... ماهها گذشته و توانی برای مبارزه ندارند... کادر درمان این روزها نیاز به همدلی و پشتیبانی دارند. آنها دیگر نه می توانند پایکوبی کنند، نه می توانند بخندند و نه می توانند گریه کنند. آنها خسته اند... فقط خسته... و گاه این خستگی آنها را تسلیم مرگ کرونایی می کند و آنها شهدای مدافع سلامت نامیده می شوند. اما آنها شهید خدمت محسوب می شوند و خانواده هایشان از مزایای شهدا بهره مند نمی شوند. سوال اینجاست که چرا آنها شهید خدمت هستند و خانواده هایشان نمی توانند از مزایای شهدا استفاده کنند؟

کیانوش جهانپور، رئیس روابط عمومی وزارت بهداشت با حضور در نشست پویش همدلی با مدافعان سلامت در پاسخ به این سوال به  خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: جایگاه معنوی شهدات با هیچ هیچ پسوند و پیشوند دیگری گره نخورده است. قاعدتا موضوعی است بین بندگان خدا و خدا.

وی افزود: تابع آیین نامه ها هستیم و این عبارات به صورت متفاوت عنوان می شود. در ابتدای بسیج ملی مبارزه با کرونا دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت با نامه ای که خدمت مقام معظم رهبری ارسال کرد عنوان شهدای خدمت در نظر گرفته شد. این موضوع عوارض یا حوادث شغلی محسوب می شود و کادر درمان در مسیر شغلی به مقام شهادت نائل شدند ولی این عنوان "شهدای خدمت" بی مسما و بدون سابقه در قوانین نیست.

ارائه امکانات رفاهی به خانواده شهدای مدافع سلامت

با اشاره به این که تلاش می کنیم که حداکثر امکانات و رفاهی را به خانواده شهدای مدافع سلامت ارائه کنیم، تاکید کرد: این یک وظیفه اجتماعی و سازمانی است نه این که به دلیل شهید شدن مدافعان سلامت است. وزارت بهداشت تلاش می کند که منابع و راه هایی برای تهیه امکانات خاص و در دسترس قرار دادن آن به خانواده شهدای مدافع سلامت است.

معقوقات مدافعان سلامت به روز نشده است

کیانوش جهانپور با اشاره به این که بحث های رفاهی حوزه سلامت همیشه مطرح بوده است، افزود: در شرایطی که در اوج تحریم، خالی بودن خزانه دولت، مشکلات وزارت بهداشت و کاهش 70-80 درصدی درآمد اختصاصی سعی کردیم معوقات پرسنلی با تاخیر کمتری پرداخت می شود. البته این معوقات به روز نشده است. تاخیرها برای پزشکان و پرستارها کاهش یافته است. ما همچنان این مسیر را پیگیری خواهیم کرد و ارتقا رضایت شغلی پرسنل درمان را در دستور کار قرار داده ایم و منابعی نیز از سوی دولت برای این مهم در نظر گرفته شده که پس از اجرایی شدن ارتقا رضایت شغلی اطلاع رسانی خواهد شد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 589131 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟