کمبود داروی مراکز اسکن هسته ای و سرگردانی بیماران سرطانی

کمبود دارو/ به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا؛ سال 1392 شروع به کار دولت یازدهم با شعار "مهندسی سلامت کشور" همراه بود. شعاری که طرح تحول سلامت را در پی داشت.

روحانی و هاشمی، وزیر بهداشت وقت از ناتوانی دولت قبل در مدیریت بازار داروها سخن گفتند و فقط چند ماه بعد از به قدرت رسیدن این بازار را مدیریت کردند. اما در سال های آخر دولت دوازدهم، کمبود ها دوباره به بازار دارو برگشته و حالا ناصر خسرو باز هم محل جولان دلالان سلامت شده و کمبود داروها به ویژه داروهای بیماران خاص به ویژه بیماران سرطانی جیب این دلالان را پر می کند.

و اما داروی مراکز اسکن هسته ای نایاب است. بیماران سرطانی هر روز  بخاطر نبود اسکن ، با سرطان در بدنشان در نبرد هستند و نمیدانند روند گسترش بیماری چگونه است.

مواد هسته ای با توجه به نیاز در کشور توزیع می شود

ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت در مورد کمبود داروی مراکز اسکن هسته ای به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: در مورد بعضی از داروهای پزشکی هسته ای مقطعی کمبودهایی به وجود آمد. بخشی از آن نیز به سیاست های توزیعی بستگی دارد. مواد هسته ای با توجه به نیاز در کشور توزیع می شود. من اطلاع دقیق امروز را در این مورد ندارم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 580795 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟