مهمان ناخوانده ای که کارتن خواب ها را آواره تر کرد
حجم ویدیو: 10.28M | مدت زمان ویدیو: 00:01:24

این روزها که ویروس کرونا مهمان ناخوانده کشور شده است، هزار و یک ماجرا درکنارش اتفاق افتاده. شاید به جرات بتوان گفت وضعیت کارتن خواب ها در شهریکی از همان اتفاق های بود که از روزهای اول هیچ راه حلی برای آن وجود نداشت.

از همان ابتدا این زمزمه ها به گوش می رسید که ویروس کرونا برکارتن خواب ها و در کل بر روی افراد مصرف کننده تاثیری ندارد، همین موضوع شاید باعث شد که هیچ راه حلی از همان روزهای ابتدایی برای افراد کارتن خواب وجود نداشت، هنوز مسئولین برای کارتن خواب هایی که در خیابان ها و پاتوق بودند کاری نکرده بودند که در زندان ها و کمپ های ماده 16 به روی مجرمان مواد مخدر و کارتن خواب ها باز شد و تعداد زیادی زندانیان جرائم مواد مخدر که اغلب کارتن خواب هم بودند آزاد شدند و یا به مرخصی آمدند.

چندی نگذشت که ویدئویی از شوش و مولوی در فضای مجازی پخش شد که در آن تعداد زیادی کارتن خواب ها در خیابان نشسته اند و این صحنه ترس و واهمه ایجاد کرده بود که چرا به جای اینکه در این روزها تعداد کارتن خواب ها کمتر شود به آنها اضافه شده است.

این در حالی است که مسئولین امر(بهزیستی، شهرداری و..) در روزهای پایانی 98 اعلام کرده بودند که طرح پیشگیری از ابتلا به کرونا در بین کارتن خواب ها انجام خواهد شد و با گذشت زمان نه تنها طرحی انجام نشد بلکه هم بر تعداد کارتن خواب ها اضافه شد و هم اینکه در برخی از پارک ها که کارتن خواب آنجا زندگی می کردند آب را به روی آنها بستند و حتی نتوانستند برای پیشگیری از کرونا دست هایشان را بشورند چه برسد به موارد پیشگیرانه که قرار بود انجام دهند.

حالا هرچه می گذرد ظاهرا نمی خواهیم قبول کنیم که وضعیت کارتن خواب ها در این روزها بدتر از بد است و مسولین نمی خواهند بخشی از بودجه کلانی که برای مبارزه با کرونا و یا کارتن خواب ها هست را برای ساماندهی کارتن خواب اختصاص بدهند و راه حلی برای آن داشته باشند.

اگر این فرضیه درست باشد که کارتن خواب ها به دلیل مصرف مواد مخدر به این ویروس مبتلا نمی شوند اما می توانند به خاطر شرایط زندگی شان ناقل این بیماری در سطح شهر باشند بهتر است به جای اینکه آب پارک ها را به روی شان ببندیم کاری کنیم که در پاتوق و پارکی که هستند بمانند و حداقل در سطح شهر جا به جا نشوند.

از همه بدتر اینکه کارتن خواب ها به دلیل نداشتن اوراق هویتی و مشکلات فراوان دیگر ممکن است در گوشه و کنار این شهر جان بدهند بدون اینکه حتی در خبرها چیزی از آنها نوشته شود چه برسد به اینکه کسی بتواند برایشان کار انجام دهد.

بهتر است تا قبل از اینکه وضعیت کارتن خواب ها از این هم بدتر شود کاری برایشان انجام شود و از "ان جی او"ها و موسساتی که در این حوزه کارنامه درخشانی دارند کمک گرفته شود و تجربیات و راه حل های آنها استفاده کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 562392 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟