استفاده ابزاری دولت از لایحه منع خشونت علیه زنان / نگاه به بخشی از زنان طبقه متوسط آنهم در شرایط خاص

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، لایحه حقوقی منع خشونت علیه زنان که 91 ماده قانونی را در بر می گرفت پس از تغییرات زیاد در نهایت با عنوان جدید در قالب ۷۷ ماده قانونی از مجلس برای دولت ارسال شده است تا در صورت نیاز اصلاحاتی برروی آن انجام شود اما متاسفانه 6 ماهی است که تغییری در وضعیت این لایحه در دولت به وجود نیامده است.

اختلاف نظر چند تن بر روی لایحه تامین امنیت زنان

طیبه سیاوشی شاه عنایتی نماینده مجلس شورای اسلامی درباره این مسئله که این لایحه در چه وضعیتی قرار دارد به رکنا گفت: لایحه تامین امنیت زنان اکنون در دستور کار دولت قرار گرفته و مورد بررسی قرار خواهد گرفت. اما علت به تصویب نرسیدن این لایحه تاکنون به علت اختلاف نظر بین چند نفر در دولت است.

دید دولت به زنان، سیاسی است

الهام اکبری استاد دانشگاه و فعال در حوزه زنان و خانواده در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی رکنا درباره این مسئله که به نظر شما چرا با وجود آنکه دولت در ابتدا درباره لایحه تامین امنیت زنان کارهای رسانه ای زیادی را انجام داد اما امروز 6 ماهی است که تکلیف لایحه صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در مقابل خشونت را مشخص نمی کند اظهار کرد: درباره جزئیات طرح صحبتی ندارم اما به صورت کلی اگر بخواهیم به این موضوع نگاه کنیم، سیاسی بودن دید دولت به مسئله زنان مشخص است.

استفاده دولت از زنان برای انتخابات

وی ادامه داد: دولت زمانی مباحث مربوط به زنان را پیگیری می کند که انتخابات نزدیک باشد یا در جایی به حضور زنان نیاز داشته باشد بنابراین عملا ما شاهد یک نوع نگاه سیاسی به مقوله زن هستیم.

دولت دغدغه عموم زنان را ندارد

اکبری با بیان اینکه دولت تا کنون ثابت کرده که دغدغه عموم زنان را ندارد خاطر نشان کرد: دولت تنها به بخشی از زنان طبقه متوسط آنهم فقط در شرایط خاص نیم نگاهی دارد اما به صورت کلی دغدغه زنان را ولو با فریادهایی که بعضی مواقع میزند را ندارد کمااینکه بعید نیست این طرح را آماده نگه داشته  تا در یک بزنگاه از آن برای مقاصد سیاسی خود استفاده کنند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 562340 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی چاهه
آیا این خبر مفید بود؟