اتفاق خوب کرونا برای کودکان بدون شناسنامه و  ساکنان مناطق محروم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، البته درست است که این بچه ها نمی توانند در امتحانات شرکت کنند و میزان یادگیری خود را محک بزنند اما باعث شده تا تعداد بچه های بی سواد و عقب مانده از سواد کمتر شود.

درباره فواید آموزش از طریق تلویزیون با یک کارشناس آموزش و پرورش صحبت کردیم.


محمد داوری در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی رکنا درباره کلیت آموزش از راه دور گفت: آموزش از راه دور یا آموزش مجازی مدت زمان زیادی است که شروع شده و با عنوان آموزش مکمل آن را به رسمیت می شناسند. در آموزش و پرورش کشور ما نمی توان آن را جایگزین آموزش حضوری کرد. در توسعه یافته ترین نظام های آموزشی هم صحبتی مبتنی بر حذف آموزش حضوری و جایگزینی آن با آموزش مجازی نشده است بدین خاطر که کیفیت این نوع آموزش تضمین شده نیست.


وی در ادامه درباره شرایط آموزش از راه دور برای کودکان بی شناسنامه و محروم از تحصیل اظهار داشت: درمورد گروه خاص کودکان بدون شناسنامه یا کودکان محروم از تحصیل نه تنها این گروه بلکه هر گروهی که دارای ممنوعیت و یا محدودیت هایی برای آموزش حضوری و مدرسه ای داشته باشد. توسعه آموزش های تلویزیونی، اینترنتی و شبکه های مجازی به آنان کمک های شایانی می کند. در اصل فرصت آموزش را برای تعداد دانش آموزان بیشتری فراهم می کند. این نوع آموزش در راستای تحقق شعار عدالت آموزشی برای همگان است.


داوری خاطر نشان کرد: صدا و سیما از بودجه ملی تغذیه می کند و یکی از اصول قانون اساسی تامین آموزش رایگان است. وزارت آموزش و پرورش و سازمان صدا و سیما از بودجه ملی تغذیه می کند و یکی از اصول قانون اساسی هم تامین آموزش رایگان است و استمرار آموزش از شبکه آموزش به همان اصل قانون کمک می کند.
این کارشناس آموزش در پایان از اشکالات آموزش از طریق تلویزیون گفت: با ارزیابی سطحی که انجام شده است اکثر دانش آموزانی که از برنامه های آموزشی تلویزیون استفاده می کنند اعتراض دارند که درس را به خوبی متوجه نشده اند و معلم های خودشان نوع آموزشش بهتر است. به عقیده من این اشکال بدین خاطر است که معلمی که جلوی دوربین می رود ظاهر دانشگاهی و فانتزی می گیرد و ارائه آن متناسب با میانگین توانمندی های دانش آموزان نیست و این ایراد بزرگی است. آن ها باید از معلم هایی که با واقعیت های تدریس و متناسب با حداقل توان دانش آموزان توانایی و مهارت داشته باشند استفاده کنند.

دومین مشکل آموزش تلویزیونی این است که تلویزیون زمان آموزش و برنامه ها را به خوبی اطلاع رسانی نمی کند اگر برنامه دیگری در تلویزیون قرار است پخش شود از تمامی شبکه ها به صورت زیرنویس تبلیغ زمان پخش برنامه را می کند و باید برنامه های آموزشی را در شبکه های دیگر هم تبلیغ کند. اگر می خواهند شعار تلویزیون را مدرسه می کنیم تحقق پیدا کند این جدیت باید در همه جنبه های صدا و سیما وجود داشته باشد و این کار اعتبار صدا و سیما را در افکار عمومی افزایش می دهد و برای صدا و سیما فرصت خوبی است تا به شعارهایی که می دهد جامعه عمل بپوشاند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 560436 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مینا سجادی
آیا این خبر مفید بود؟