چه مشاغلی بخاطر شیوع کرونا تعطیل نمی شوند؟ /7درصد کارمندان دولت در محل کار خود حاضر می شوند

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی رکنا، باز بودن ادارات و تردد در شهر یکی از انتقاداتی است که به دولت گرفته می شود. منتقدان معتقدند که باید حکومت نظامی برقرار شود و هیچ کس از خانه بیرون نیاید. سوال اینجاست که چه کسانی به خاطر کرونا تعطیل نشدند؟

کیانوش جهانپور، سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا در پاسخ به این سوال تاکید کرد: با تعطیلی مدارس و دانشگاه ها نیمی از کارمندان دولت تعطیل شدند. متاسفانه برخی نتیجه گیری های بزرگ می کنند در حالی که یا اطلاعاتی در این مورد ندارند یا اطلاعات محدودی دارند. 20درصد از کارمندان دولت کارکنان نظام سلامت هستند و باید تمام قد در سرویس و عرصه خدمت حاضر باشند. در این شرایط نمی توان سلامت مردم را تعطیل کرد.

او با اشاره به این که 10درصد کارکنان دولت یا سازمان های عمومی نیز در بخش خدمات عمومی و شهرداری ها شاغل هستند، افزود: به هیچ وجه نمی توان خدمات عمومی را تعطیل کرد. در این شرایط نه تنها نمی توان خدمات شهری تعطیل کرد بلکه باید کارمندان این بخش را افزایش هم داد.

جهانپور با بیان این که با طرح تشدید فاصله گذاری اجتماعی 20درصد کارکنان دولت تعیین تکلیف نشده بودند، گفت: قرار شد یک سوم این 20درصد کارمندان به صورت شیفت بندی برای خدمات ضروری در محل کار خود حاضر شوند. در حقیقت 7درصد کارمندان دولت در محل کار خود حاضر می شوند. باز هم تاکید می کنم که کارکنان نظام سلامت و خدمات عمومی را نمی توان تعطیل کرد. ضمن آن که نیروهای امنیتی و انتظامی نه تنها تعطیل نمی شود بلکه این روزها بار مضاعفی را بر دوش می کشند. حتی در کشورهایی که قرنطینه کامل حاکم شد نیز بخش سلامت، خدمات عمومی و امنیت تعطیل نشدند. اولین اصل کشورهایی که وارد فاز حکومت نظامی شدند و موفق نبودند، حضور نیروهای امنیتی بود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 554850 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟