جولان مافیای زباله در شرایط کرونایی تهران + فیلم
حجم ویدیو: 5.56M | مدت زمان ویدیو: 00:00:45

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی رکنا، ورود کروناویروس به ایران و تهران نگرانی های بسیاری را برای مردم  در پی داشته است. با شیوع این ویروس کشنده در پایتخت ،شهرداری اعلام کرد برای کاهش ابتلا به کروناویروس تا اطلاع ثانوی تفکیک از مبدا صورت نگیرد. از سوی دیگر کودکان کار و زباله گردها می توانند ناقلان این بیماری شوند و در تسریع شیوع آن نقش به سزایی داشته باشند  به همین سبب از شانزدهم اسفندماه، دادستانی تهران در پی شیوع این بیماری طی نامه‌ای از فرماندهی انتظامی تهران بزرگ درخواست کرد  با همکاری شهرداری تهران مانع زباله‌گردی در سطح شهر شوند اما هنوز شاهد زباله گردی در تهران هستیم و مافیای پشت پرده این طلای سیاه  لحظه ای از سود خود نگذشته و در شرایطی که مردم در خانه ها مانده اند و مسئولان سرگرم شکست این ویروس جهانی کرونا هستند در خیابان ها جولان می دهند و از جان زباله گردها نمی گذرند.

روز 5فروردین ماه صدالدین علیپور، مدیرعامل سامان مدیریت پسماند اعلام کرد: « برخورد قهری با زباله گردها و پیمانکاران متخلف آغاز شده است. تلاش می کنیم با توقیف خودروهای غیرمجاز حمل زباله، متخلفان و سرشاخه‌های اصلی این کار را شناسایی کنیم.»

اما به نظر می رسد این توقیف ها نیز نتوانسته مافیای پسماند را بترساند و همچنان مردان ،زنان  و کودکان  زباله گرد برای تامین نان شب، برای پر کردن جیب این افراد در میان زباله های شهر می گردند و هم خود در خطر هستند و هم در شیوع این ویروس اثر گذار خواهند بود.

در این خصوص غلامحسین محمدی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: ما از شهروندان درخواست کردیم که اگر زباله گردها را دیدند با سامانه 137 تماس گرفته و حضورشان را گزارش دهند. با دستور قضایی دادستان بنا بر این شد که نیروی انتظامی و شهرداری زباله گردها را جمع آوری کنند. در حال حاضر این همکاری جدی است اما باید همکاری های جدی تری با نیروهای انتظامی و قضایی صورت گیرد. طبق گزارش سامانه 137 شهرداری زباله گردها در تمام مناطق حضور دارند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 554576 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟