افزایش ناوگان جمع آوری پسماند پزشکی بیمارستان ها در تهران / کارگران شهرداری به کرونا مبتلا نشده اند

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، جمع آوری و دفن پسماند در این روزها بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. مدیریت شهری اعلام می کند که نیازی به تفکیک از مبدا نیست، از سوی دیگر دادستانی طی حکمی ممنوعیت زباله گردی را صادر می کند. رها کردن دستکش و ماسک روی زمین هم از دیگر مشکلاتی بود که واکنش بسیاری از شهروندان را در پی داشته است. صدرالدین علیپور، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران در جمع خبرنگاران تاکید کرد: فعالیت‌های سازمان مدیریت پسماند در شرایط تعطیلات و قرنطینه تداوم دارد. روزانه حدود هفت هزار تن پسماند خانگی از سطح شهر تهران جمع آوری و دفن می شود. همه پسماندها به دلیل ممنوعیت تفکیک با شرایط خاصی دفن می شوند.

او افزود: روزانه یازده ایستگاه‌ میانی جمع‌آوری پسماند و همه ماشین آلات مجتمع آرادکوه ضدعفونی می شود. بر تعداد ناوگان جمع‌آوری پسماندهای پزشکی از بیمارستان‌های مخصوص کرونا افزوده شده است و پسماندهای بیمارستانی در محل جداگانه، با آهک پاشی و در عمق زیاد دفن می شود. از سوی دیگر نظارت دقیق بر حسن اجرای اقدامات حفاظتی از نیروهای خدماتی و ضدعفونی اسکان‌های در مناطق 22 گانه صورت می گیرد.

علیپور با اشاره به این که همه ایستگاه های بازیافت در مناطق 22 گانه پلمپ کامل شدن است، تاکید کرد: با وجود آن که هشت خط پردازش پسماندهای عادی، کمپوست و کود تعطیل شده اما حقوق سه هزار کارگر فعال در این بخش‌ها پرداخت می شود. خوشبختانه تاکنون هیچ موردی ابتلا به کرونا در حدود 15 هزار کارگر خدمات شهری وجود نداشته است و شهرداری تهران توجه جدی به سلامت کارگران خدمات شهری دارد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 553618 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟