جزئیات تعطیلات یک ماهه سال ۹۹

به گزارش رکنا ،اول فروردین ماه 1399 مصادف با بیستم مارس 2020 است.سال آینده به جز روزهای جمعه 28 روز به عنوان تعطیل رسمی در تقویم دارد.
تعطیلات رسمی ایران درست از روز جمعه اول فرودین ماه آغاز می شود و تا دوشنبه چهارم فروردین ماه به عنوان تعطیلات نوروزی ادامه دارد.

فروردین

*روز سه شنبه دوازدهم فرودین ماه نیز مصادف با روز جمهوری اسلامی و تعطیل رسمی است.

فروردین ماه دو تعطیل رسمی دیگر دارد؛ یکی در سه شنبه سیزدهم فروردین به عنوان روز طبیعت و دیگری در پنج شنبه 21 فروردین ماه به عنوان ولادت حضرت قائم (عج) و یا همان نیمه شعبان.

البته نباید فراموش کرد که بعد از روز سیزده به در از آنجایی که با تعطیلات آخر هفته روبرو می شویم عملا باید روزهای چهارشنبه و پنج شنبه را هم نیمه تعطیل بدانیم.

اردیبهشت

*در اردیبهشت ماه سال 1399 جز جمعه ها تعطیلی خاصی به چشم نمی خورد، بیست و ششم این ماه مصادف با شهادت حضرت علی (ع) است که در روز جمعه واقع است.

خرداد

*بعد از اتمام اردیبهشت ماه به خرداد می رسیم که یکی از پرتعطیل ترین ماه های تقویم سال 1399 خواهد بود. تعطیلات رسمی این ماه از روزهای یک شنبه و دوشنبه چهارم و پنجم خرداد ماه آغاز می شود. این دو روز به دلیل عید سعید فطر تعطیل رسمی اعلام شده است.

روز چهارشنبه چهاردهم خرداد ماه نیز به دلیل رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی روز بعد از آن یعنی پنج شنبه پانزدهم هم به دلیل قیام خونین 15 خرداد تعطیل رسمی است.

تعطیل رسمی بعدی مربوط به چهارشنبه بیست و هشتم خرداد می شود که شهادت امام جعفر صادق (ع) را نشان می دهد.

تیر

*تیر، تنها ماه سال 1399 است که هیچ تعطیل رسمی در آن ثبت نشده است.

مرداد

*مرداد ماه 1399 به غیر از جمعه ها یک تعطیلی دارد، عید قربان در روز جمعه قرار گرفته و شنبه 18 مرداد مصادف با عید سعید غدیر خم است.

شهریور

*در شهریور ماه هم روزهای شنبه و یک شنبه ، هشتم و نهم مقارن با تاسوعا و عاشورای حسینی و تعطیل رسمی است.

مهر

*مهر ماه 1399 دو تعطیل رسمی دارد. ابتدا با اربعین حسینی در روز پنج شنبه 17 مهر ماه روبرو هستیم سالروز رحلت حضرت رسول اکرم (ص) هم در روز جمعه واقع شده است.

شنبه 26 مهر نیز به دلیل شهادت امام رضا (ع) تعطیل رسمی اعلام شده است.

آبان

*تعطیلات رسمی آبان ماه به غیر از جمعه ها دو روز است. یکشنبه چهارم آبان ماه سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) است و سه شنبه 13 آبان هم با ولادت حضرت رسول اکرم (ص) روبرو هستیم.

دی

*دی ماه 1399 نیز ماه کم تعطیلات دیگر به شمار می رود. در این ماه فقط با یک تعطیلی آن هم یکشنبه 28 دی روبرو هستیم که شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) است. ممکن است روز قبل از آن یعنی شنبه به دلیل قرار گرفتن بین دو تعطیل رسمی، نیمه تعطیل باشد.

بهمن

*بهمن 1399 نیز مانند دی ماه فقط یک روز تعطیل رسمی (به غیر از جمعه ها) دارد و آن هم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در چهارشنبه بیست و دوم بهمن است.

اسفند

*اسفند ماه چهار تعطیل رسمی دارد. ابتدا پنج شنبه هفت اسفند به عنوان ولادت حضرت علی (ع) و سپس پنج شنبه 21 اسفند به عنوان مبعث حضرت رسول اکرم (ص).

جمعه 29 اسفند مقارن با روز ملی شدن صنعت نفت ایران است و شنبه 30 اسفند ماه نیز به عنوان آخرین روز سال تعطیل رسمی اعلام شده است.

*تعداد تعطیلات رسمی سال 1399 به تفکیک روزهای هفته:

شنبه: 4 تعطیل رسمی

یکشنبه: 4 تعطیل رسمی

دوشنبه: یک تعطیل رسمی

سه شنبه: 3 تعطیل رسمی

چهارشنبه: 3 تعطیل رسمی

پنج شنبه: 5 تعطیل رسمی برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 542294 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟