مافی: طرح مسئله چندهمسری کیان خانواده ایرانی را نشانه گرفته است

به گزارش رکنا، درباره مباحث مطرح شده در فضای مجازی در خصوص برگزاری کارگاه های ترویج چند همسری، بیان کرد: بحث چندهمسری از سالیان دور وجود داشته است و گاهی به آن توجه شده و گاهی نیز کنار گذاشته شده است. اما این مسئله موضوعی نیست که امروز اولویت جامعه قرار گیرد.

وی در ادامه اظهار کرد: در آئین، شرع و مقدسات ما هیچ گاه به چند همسری تاکید نشده است و لزومی بر اجرای آن وجود ندارد. در قرآن کریم و در سوره نساء در آیاتی به این موضوع اشاره شده و در همه این آیات به بحث برقراری عدالت پرداخته شده است. قرآن کریم تاکید دارد اگر می توانید عدالت را اجرا کنید اجازه داشتن چند همسر را دارید و در ادامه تصریح می کند که قطعا نمی توانید عدالت را در این زمینه اجرایی کنید.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: در سالیان پیش و قبل از اسلام نیز بحث چند همسری وجود داشته اما با آمدن اسلام این موضوع محدودتر شد و صرفا اجازه داشتن ۴ همسر و آن هم به شرط توانایی برقراری عدالت در بین زنان داده شده که بازهم اسلام اشاره دارد از آنجا که توانایی برقراری عدالت را در بین چند همسر ندارید به سراغ آن نروید.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر ما به زندگی بزرگان دینی و انقلابی خود نیز توجه کنیم، هم رهبر معظم انقلاب و هم امام راحل بر تک‌همسری تاکید داشتند و به همه مجموعه هایی که زیر نظر این بزرگان فعالیت دارند تاکید داشتند که امر چند همسری قبیح بوده و نباید به آن پرداخته شود.

رئیس فراکسیون خانواده مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: در تاریخ گذشته ملل زمانی که جنگ های خونین رخ می داد و در آن مردان زیادی از بین می رفتند برای تقویت نسل و جلوگیری از نابودی نسل ها به این موضوع پرداخته می شد. اما در شرایط عادی طرح این مسائل جایگاهی ندارد. طرح این مسائل جز ایجاد اضطراب در زنان و نا امنی در خانواده ها فایده ای ندارد و به طور کلی این مسائل کیان خانواده را نشانه گرفته است.

وی افزود: طرح این مسئله باعث فروپاشی خانواده ها شده و برخلاف نگاه ویژه قانون به حمایت از بانوان در ابعاد مختلف زندگی اجتماعی است. حفظ کیان و آرامش خانواده هایکی از مهم ترین اولویت های ارکان نظام است و نباید اجازه داد طرح چنین موضوعاتی آرامش و تعادل خانواده ها را برهم زند.

مافی در ادامه با تاکید بر اینکه وزارت کشور باید بر فعالیت چنین موسساتی نظارت داشته باشد، گفت: ما در حال تنظیم نامه ای خطاب به وزیر کشور هستیم تا با نظارت بر فعالیت چنین موسساتی مانع برهم خوردن آرامش و کیان خانواده ها شود. موسسات غیر دولتی زیر نظر وزارت کشور فعالیت داشته و وزیر کشور باید نسبت به فعالیت چنین موسساتی نظارت و دقت بیشتری اعمال کند.

ایسنا/برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 516749 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟