شهردار آبدان: زیر ساخت های عمرانی شهر آبدان شتاب بیشتری گرفته است

مصطفی تفضلی نیا پنج شنبه شب در گفتگو با خبرنگار رکنا اظهار داشت :شهرداری آبدان با همراهی شورای اسلامی آبدان تلاش دارد درسال ۹۸پروژه های خوبی را اجرایی کند .

دراین خصوص خبرنگار ما مصاحبه ای با آقای مصطفی تفضلی نیا شهردار آبدان انجام داده است که خواندن آن خالی از لطف نیست و شهردار جوان آبدان جزئیات بیشتری از عملیات اجرایی پروژه های عمرانی را توضیح می دهد.

شهردار محترم آبدان ؛ ابتدا در رابطه با اقدامات و کارهای صورت گرفته درسال گذشته توضیحاتی ارایه فرمایید؟

با یاد و نام خدای بزرگ و درود به روح شهدای والامقام، امام وشهدا و همه شهدای سرافراز بخش آبدان .اگر نگاهی گذرا به فعالیت های سال قبل بیندازیم ،کارهای مثبتی با تلاش کارکنان شهرداری و همراهی اعضای شورای اسلامی شهر صورت گرفته است که میتوان به پرداخت مطالبات بیمه تامین اجتماعی کارکنان شهرداری و همچنین مالیات باقی مانده از سال های قبل نام برد ودر سال قبل پیاده رو سازی بلوار امام خمینی( ره) ،زیر سازی آسفالت معابر کوچه ها صورت گرفته البته روشنایی بلوار کشاورز ،بهسازی گلزار شهدای گمنام ،تکمیل میدان جنوبی ،احداث خیابان شهید حججی وتکمیل دیوار حفاظتی مسیل های سطح شهر از جمله فعالیت هایی بود که درسال قبل انجام گرفت.

پروژه های عمرانی درسال ۱۳۹۸برای اجرا در آبدان کدام هستند؟

قسمتی از پروژه های شهرداری مطالباتی هستند و قسمتی هم جدید هستند که انشالله پس از تایید درکمیته برنامه ریزی شهرستان به اطلاع مردم ولایت مدار آبدان خواهیم رساند .تکمیل بوستان شهری ،زیر سازی کوچه ها و معابر ،تکمیل پارک گلدانو پیاده روسازی وسالن اجتماعات شهرداری از جمله پروژه هایی است که می توان به آن اشاره کرد و جا دارد از فرماندار محترم شهرستان و مدیران کل دفتر فنی و دفتر شهری شوراهای استانداری نیز بابت همراهی وهمیاری تشکر کنم.

 آقای تفضلی نیا درخصوص اولویت بندی پروژه های اجرایی درسال ۱۳۹۸که در دستور کار شهرداری است توضیحاتی برای مخاطبان بفرمایید؟

اولویت شهرداری زیر سازی و آسفالت معابر و پیاده رو سازی وتکمیل پروژه های نیمه تمام است.

برای زیباسازی و تغییر مبلمان شهری چه برنامه ای دارید ؟

درسال جاری درنظر داریم با نصب المان های ارزان قیمت و با جلوه های بصری تغییر وتحولی در مبلمان شهری ایجاد کنیم. البته نقش مشارکت شهروندان از جمله در پیشنهاد ات و انتقادات سازنده میتواند ما را دراین هدف بسیار بزرگ همراهی کند و اعضای محترم شورای اسلامی نیز در جلسه اخیر متفق القول بر تغییر درمبلمان شهری بخصوص بلوار اصلی شهر تاکید نموده اند.

برنامه شهرداری برای ورودی شمالی و جنوبی شهر کدام است ؟

طراحی ورودی شمالی شهر آبدان صورت پذیرفته وانشالله با همکاری اداره کل راه و حمل و نقل جاده ای استان و شهرستان در آینده نه چندان دور عملیات اجرایی آن انجام خواهد گرفت، میدان پرچم وتغییر خروجی شمالی و زیر سازی وسنگ‌فرش جهت استفاده مسافرین از جمله برنامه هایی است که در ورودی شمالی اجرا خواهد شد. در ورودی جنوبی نیز قرار براین است که با همکاری اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان در قالب یک طرح مشترک عملیات آن اجرایی گردد.

برنامه شهرداری برای توسعه فضای سبز شهری چیست؟

شهرداری آبدان از چندین سال قبل با مشکل شوری آب چاه موجود و کمبود آب مواجه گردیده است و انشالله با رفع این مشکلات درسال جاری گام های موثری در حوزه فضای سبز برداشته خواهد شد و کار مثبتی که در حوزه فضای سبز صورت گرفته شناسایی گونه های گیاهی با شرایط و اقلیم منطقه بود که انشالله پس از تکمیل پروژه کف سازی بلوار کشاورز درخصوص فضای سبز و کاشت گونه های درختی همت بیشتری خواهیم نمود.

اقدامات و برنامه های شهرداری در حوزه فرهنگی سال ۹۸ کدام است ؟

در حوزه فرهنگی نیز انشالله با کمک و همکاری و همیاری اعضای محترم شورای اسلامی ،هیئت ها وکانون های مساجد ،سمن ها و گروه های مردم نهاد، کارکنان شهرداری و از همه مهمتر مشارکت عمومی جهت هرچه بهتر برگزار شدن برنامه های فرهنگی و فرهنگ عمومی تلاش خواهیم نمود.

برای تکمیل وتجهیز پارک های شهر و همچنین احداث پارک جدید شهرداری آبدان چه برنامه ای دارد؟

تجهیز و بروز رسانی و استاندارد سازی تجهیزات پارک ها در دستور کار قرار گرفته است. نصب وسایل استاندارد از پارک انقلاب شروع شده و پارک های دیگر و وسایل آن نیز به زودی تجهیز و ترمیم خواهد شد.

برای آسفالت کوچه ها و معابر درسال جدید چه برنامه ای دارید؟

سعی ما براین است که تا دو سال آینده هیچ کوچه و خیابانی بدون آسفالت نماند و بعداز آن به ترمیم و روکش آسفالت معابر قدیمی بپردازیم.

البته دغدغه شهرداری در بعضی از محله ها عدم همکاری شهروندان در طرح تعریض معابر است، شهرداری و شورای شورای اسلامی شهر توقع دارند که مشارکت عمومی دراین خصوص بیشتر شود.

درخصوص برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت شهرداری توضیحاتی بفرمایید؟

اجرای کمربند ۳۰متری در شمال شهر ،سالن چند منظوره شورا شهرداری، پارک سبز گلدانو ،طرح تجاری سازی بعضی از نقاط شهر و راه اندازی کارگاه وکارخانه تولید وسایل مختص به شهرداری ها از جمله برنامه های بلند مدت این شهرداری است که انشالله با همت و تلاش اعضای محترم شورا و مشارکت مردم ولایت مدار آبدان اجرایی گردد.

همچنین در راستای نظم و انضباط شهری و فرهنگ سازی و استفاده صحیح از تاسیسات شهری ، با نصب بنر و بروشور و برگزاری دوره های آموزشی و جمع آوری عوارض پسماند در سطح شهر از منازل و اماکن از برنامه های کوتاه مدت شهری است .

درپایان اگر صحبت دیگر ی دارید برای مخاطبان بفرمائید؟

اول از هر چیز از همه اصحاب رسانه تشکر میکنم که الحق والانصاف در این مدت همیار و همراه ما بودند .

از مردم ولایت مدار و دوست داشتنی شهر آبدان تشکر میکنم و انتظار داریم همه مردم با انتقاد سازنده خود ما راهمراهی کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 476665 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟