نمایشگاه های کارآفرینی فرصتی برای پرورش استعدادهای شغلی دانش آموزان است

ابو الحسن گنخکی عصر دیروز درحاشیه افتتاح بازارچه کار و فناوری در دبیرستان دخترانه حضرت خدیجه آبدان با اشاره به ضرورت مهارت آموزی شغلی نوجوانان اظهار داشت : آشنایی دانش آموزان با انواع مشاغل و نیازسنجی، شناسایی توانایی دانش آموزان، آموزش کار جمعی و همکاری در فعالیت ها از مهم ترین دستاوردهای این نمایشگاه ها است که در قالب جشنواره نوجوان خوارزمی برگزار می شود.

ابوالحسن گنخکی مهمترین دستاورد برگزاری این جشنواره را کمک به فرآیند هدایت تحصیلی دانش آموزان دانست و افزود: رویکرد مهارت آموزی و کارآفرینی در مدارس، دانش آموزان را به سمت رشته های فنی حرفه ای و کاردانش سوق می دهد.

بخشدار آبدان ادامه داد: ایجاد ارتباط بین مدرسه و بازار اشتغال، آشنایی دانش آموزان با مراحل مختلف صنعت از تولید یک محصول تا بازاریابی و فروش آن، کمک به مهارت آموزی و حرفه آموزی دانش آموزان، تبدیل مفاهیم نظری به مهارت های حرفه ای و عملی و رشد و پرورش خلاقیت دانش آموزان در قالب بازارچه های کارآفرینی از مهمترین نیازهای شغلی نوجوانان و جوانان است.

ابوالحسن گنخکی افزود: درآمدزایی مفهومی است که دانش آموزان باید در دوران تحصیل به خوبی با آن آشنا شوند و مهارت های لازم را به صورت عملی فرا بگیرند تا بعد از اتمام تحصیلات بتوانند نقش مولد و فعالی در جامعه ایفا نمایند.

مدیر مدرسه دخترانه حضرت خدیجه آبدان نیز گفت :با توجه به اهداف درس کار و فناوری و محوریت جشنواره نوجوان خوارزمی بازارچه کار آفرینی باعنوان پلیسیر راه اندازی شده واولیا دانش آموزان به منظور تقویت روحیه و مهارت دست ورزی دانش آموزان از تلاش وخلاقیت دانش آموزان استقبال خوبی صورت گرفته است.

سیما زارعی افزود:دراین بازارچه دست سازه های دانش آموزان در زمینه های مختلف شامل نمد ،چرم ،صدف برجسته سازی فلز ،سازه های حرکتی ،بافت فرشینه وگل وگیاه و عرضه انواع مواد غذایی و بهداشتی و همچنین غذا های محلی در این بازارچه وجود دارد وبه فروش میرسد.

وی ادامه داد:این بازارچه به مدت دو روز از ساعت ۷صبح لغایت ۱۲ درسالن مدرسه حضرت خدیجه آبدان دایر است برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

نمایشگاه کارآفرینی در آبدان

نمایشگاه کارآفرینی در آبدان

نمایشگاه کارآفرینی در آبدان

نمایشگاه کارآفرینی در آبدان

 

کدخبر: 459981 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟