بسته حمایتی دولت در 3 مرحله دیگر تا آخر سال پرداخت می شود

به گزارش رکنا، محمدحسن زدا، رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تامین اعتبار برای بسته حمایتی دولت گفت: به امید خدا از دو روز دیگر این مبلغ را به حساب مستمری‌‌‌بگیران، بازنشستگان و بازماندگان واریز خواهیم کرد.

وی ادامه داد: دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر شناسایی شده‌اند که به هر خانواده، ۲۰۰ هزار تومان به حساب سرپرست خانوار واریز می‌‌‌شود. البته آنهایی که دارای هم‌‌‌‌پوشانی هستند اجازه بدهند که ما به آنها پرداخت نکنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه سه بسته حمایتی تا آخر سال تقدیم می‌‌‌شود، اظهار داشت: یک بسته به صورت نقدی است که از روز دوشنبه با توجه به اینکه سیستم ما متمرکز و مکانیزه است از همین مرکز برای همه افراد در یک فرصت کوتاه پرداخت خواهد شد.

زدا افزود: متولی بسته‌‌‌های حمایتی معاونت رفاه و امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و جزئیات بیشتری از این بسته‌‌‌‌های حمایتی ندارم. فقط می‌توانم این خبر را بدهم که فعلا سازمان تامین اجتماعی این بسته حمایتی را تحویل می‌گیرند.

وی درخصوص اختصاص بسته‌‌‌های حمایتی به کارگران تصریح کرد: کارگرانی که تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی باشند و حقوق آنها زیر سه میلیون تومان باشند اطلاعات آنها را داریم و به محض اینکه دوستان در وزارت تعاون تصمیم بگیرند که به این قشر بسته حمایتی تحویل بدهند، این اطلاعات را در اختیار آنها قرار اعلام خواهیم داد و بدون شک در زمان قطعی شدن این موضوع حتما اعلام می‌‌‌کنیم که به کارگران این بسته حمایتی اختصاص پیدا می‌‌کند.

سرپرست رئیس سازمان تامین اجتماعی درباره حذف دفترچه‌‌‌های کاغذی این سازمان خاطرنشان کرد: در بخش ملکی سازمان تامین اجتماعی استفاده از دفترچه‌های کاغذی حذف شده و در ۱۴ استان دیگر، در بخش غیر ملکی مانده است که آن هم به زودی انجام خواهد شد. تمام مسائل درمانی و پاراکلینیکی در این مراکز با ارائه کد ملی انجام می‌گیرد.

زدا درباره بدهی سازمان تامین اجتماعی نیز ابراز داشت: این سازمان هم بدهی زیادی دارد و هم طلبکاری زیادی و البته امیدواریم در آینده‌ای نزدیک، بخشی از این طلب حاجت روا شود.

وی درباره بودجه سال ۹۸ سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: طبق تبصره ۵ بند نون که در بودجه سال ۹۷ نیز لحاظ شده بود، تمام تلاش خود را می‌کنیم که این موضوع در بودجه سال ۹۸ نیز لحاظ شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه همکاری خوبی درخصوص همپوشانی با سازمان بیمه سلامت داشتیم، یادآور شد: با سازمان نیروهای مسلح نیز همکاری‌‌های خوبی انجام شده است تا این همپوشانی از بین برود و در آینده‌ای نزدیک هر ایرانی فقط یک دفترچه خواهد داشت. این در حالی است که تا الان حدود سه میلیون نفر رفع همپوشانی شناسایی و حذف شده‌اند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 448369 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟