تخریب سلبریتی ها با احضاریه های قضایی

در هیاهوی شایعات و تخریب ارگان های حمایتی در فضای مجازی برای اینکه مردم از حمایت هایشان چشم پوشی نکنند و زلزله زدگان قربانی فضای مسمومی نشوند که شاید سازمان یافته بود سلبریتی ها به میدان آمدند سلبریتی های ورزشی، سیاسی، سینمایی و حتی تلویزیونی که اعتبار زیادی در بین مردم داشتند و دارند و مردم با اعتماد به آنها در حمایت از زلزله زدگان دست به دست هم دادند.

شماره حساب ها برای جمع آوری کمک به زلزله زدگان یکی پس از دیگری اعلام شدند هر سلبریتی ای روشی برای حمایت از زلزله زدگان کرمانشاه اعلام کرد و مردم با انتخاب سلیقه ای روش ها دست به کار شدند.

در این میان اسامی علی دایی از سلبریتی های سرشناس ورزشی و صادق زیبا کلام از مشهوران دنیای سیاست و از سوی دیگر خانم سرشناسی به نام نرگس کلباسی بیشتر به گوش رسید.

روزهای نخست عملکردها در فضای مجازی و رسانه ای لحظه به لحظه مخابره می شد که البته کمک های غیر نقدی بود تا اینکه ارگان های دولتی توانستند به نظم خاصی در این شاخه حمایتی برسند و تنها مساله اصلی بازسازی مناطق زلزله زده بود که نیاز به کمک های مالی داشت و حساب های بانکی سلبریتی ها که با کمک های نقدی مردم دلسوز ایران میلیاردی شده بودند می توانست همراه با اقدامات دولتی و ارگانی نه تنها سرعت این بازسازی بلکه کیفیت آن را به سمت بسیار خوبی هدایت کند.

اما این مسیر مشترک شاید بخاطر رفتارهای سلیقه ای هر دو سمت شاخه شاخه شد سلبریتی ها ، دولتی ها و ارگان ها هرکدام ساز خود را زدند به گونه ای که حتی دیده نشد سلبریتی ها با هم نیز مسیر مشترکی را پیش روند.

درحالیکه مردم تصور می کردند کمک هایشان در حال به ثمر نشستن است و زلزله زدگان بزودی و قبل از آغاز سرما در گرمای محبت آنها آسوده زندگی خواهند کرد ناگهان اعتراض هایی از تریبون های رسمی و غیر رسمی از بلاتکلیفی کمک های نقدی مردمی به سلبریتی ها فضای ناراحت کننده ای را به وجود آورد.

نمایندگان مناطق زلزله زده در مجلس ،مسئولان شهری و روستایی حتی برخی از مقامات دولتی مستقر در کرمانشاه از اینکه سلبریتی ها کمک های میلیاردی را در حساب هایشان احتکار کرده و هیچ اقدام عملی ای انجام نداده اند لب به اعتراض گشودند و در سوی دیگر سلبریتی ها از بدقولی ها و بی تفاوتی های معترضین حتی برای حضور در جلسه ای مشترک پرده برداشتند و خود برنامه هایی برای استفاده از کمک های میلیاردی مردم که به امانت در اختیارشان بود اعلام کردند.

ساخت دهکده ای مدرن در مناطق زلزله زده و ... وعده هایی بود که از سلبریتی ها در فضای مجازی و رسانه ها شنیده شد و این در حالی بود که همان زمان همه می دانستند این اقدامات برای احیای مناطق زلزله زده تخصصی است و سلبریتی ها بهتر است با تعامل با ارگان های متخصص و پای کار به اهدافشان از آسایش زلزله زدگان برسند و به جای اقدامات سلیقه ای نظارت دقیقی براستفاده شدن از کمک های نقدی مردمی داخل حساب هایشان داشته باشند تا به اعتماد مردم پایبند باشد.

بر هیچکس پوشیده نبود و نیست که سلبریتی هایی مانند علی دایی و صادق زیبا کلام شخصیت هایی کاملا مورد تایید در امانتداری هستند اما کوتاهی هایی که بخاطر رفتارهای سلیقه ای و اختلافات بین آنها و ارگان های مسئول به وجود آورد باعث شد کار به جایی برسد که قوه قضاییه بخواهد تا از این سلبریتی ها انساندوست حسابرسی کمک های نقدی مردم را انجام دهد.

ناگفته پیداست که همین سلبریتی ها نگرانی ای از بابت این اقدام قضایی و پلیسی که حالا به مرحله ارسال احضاریه به در خانه هایشان رسیده است ندارند چرا که مطمئنا آنها مسیر درستی را پیش رفته اند و اگر جایی برای مناقشه است دلیلی جز ناهماهنگی ها نیست؟!

هفته گذشته ارسال احضاریه به در خانه علی دایی و صادق زیبا کلام جنجال رسانه ای بویژه در خارج از ایران به وجود آورد و تنها چیزی که در این میان گم شد شاید مهمترین مساله بود و اینکه عام مردم به سلبریتی ها اعتماد دارند و چنین رفتارهایی شاید باعث بی اعتمادی شود و در حوادث Accidents مشابه نه تنها سلبریتی ها دیگر پا پیش نمی گذارند بلکه شاید بخشی از مردم نیز دیگر رغبتی به حمایت با واسطه گری سلبریتی ها و بدتر از آن ارگان های دولتی و ... نداشته باشند.

مطلب را با یک روایت به پایان می برم گویند روزی اسب سواری مرد در راه مانده ای را سوار کرد تا به آبادی برساند که در میانه راه آن مرد دزد The Thief از آب درآمد و با ضربه چاقویی مرد اسب سوار را بر زمین افکند و خود سوار بر زین خواست بتازد.

مرد نیکوکار که از ضربت چاقو در خود می پیچید در آخرین لحظه ها به دزد نمک نشناس گفت هر جا رفتی نگو اسب را دزدیده ای!

دزد که این کلام عجیب شنید علت را پرسید و مرد نیکوکار گفت اگر داستان دزدیدن اسب را روایت کنی شاید دیگر هیچ اسب سواری از روی خیرخواهی مرد در راه مانده ای را سوار نکند و این رفتار شایسته از بین برود!

وحالا جان کلام اینکه نباید اقداماتی رخ می داد که روحیه اعتماد به سلبریتی ها به بی اعتمادی تبدیل می شد تا این رفتار شایسته از بین نرود.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

عکس / مردی با سر بریده مادرش به کلانتری رفت

راننده های تهرانی از این زن لاغر اندام می ترسیدند! + عکس پروانه

دهکده پزشکان ایران / روستایی که از 200 خانوار، 175 پزشک بیرون آمده است + عکس

توطئه نسرین برای زن داود / او این مرد را فقط برای خودش می خواست

مرگ زن اره ای در زندان زنان / او پسر تهرانی را تکه تکه کرد

امید لپ تاپ گرانقیمتش را فروخت تا با 2 دختر قرار بگذارد!

کلاهبرداری از همسایه ها به بهانه تشییع جنازه دختر

نسکافه داغ داماد پدر زن و باجناقش را بی هوش کرد

مرد مشهدی زنش را زنده زنده در پشت بام خانه به آتش کشید

فیلم هولناک ریزش پل کیازنیک املش

بشین پاشو دادن مأموران راهور به چند جوان در جاده چالوس! + فیلم

جزئیات گروگان گرفتن زن حامله در مشهد / عملیات 2 بامداد شروع شد

مد جدید بچه پولدارها؛ دور دور با حیوانات عظیم الجثه

گلوله خشم شوهر 70 ساله ، قلب زن بی نوا را نشانه گرفت

تجاوز به شیر برای باریدن باران ! + عکس هولناک

پسر ثروتمند تهران را تکه تکه کردند ! + عکس

 

کدخبر: 422831 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟