آینده ای زیبا در انتظار دریاچه غرب تهران +تصاویر

به گزارش رکنا، مسابقه ای جهت انتخاب طرح برگزار شد و مراسم اعلام نتایج نهایی مسابقه طراحی اتصال پهنه جنوبی دریاچه شهدای خلیج فارس به بوستان جنگلی چیتگر که با حضور دکتر پیروز حناچی معاون شهرسازی و معماری، مهندس ایرج معزی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران و مهندس بهنام اتابکی مدیر عامل سازمان مشاور شهر تهران تنی چند از مدیران ارشد در محل کتابخانه و مرکز اسناد تخصصی سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران برگزار شد، طرح برتر این فراخوان از میان آثار برگزیده مرحله نخست، انتخاب و معرفی شد.

011

بر این اساس طرح ارائه شده از سوی مهندس "آرش مظفری" به عنوان طرح برتر شناخته شد، طرح مشترک مهندس "بهزاد اتابکی" و مهندس "پرشیا قره گوزلو" در رتبه دوم قرار گرفت و طرح مشترک مهندس "امیر قاسم پور" و مهندس "سمانه قاسم پور" نیز توانست نظر هیئت داوران را برای کسب رتبه سوم این فراخوان جلب کند.

بهنام اتابکی لزوم پویاسازی بافت شمالی بوستان چیتگر و افزایش فضاهای تردد پیاده و دوچرخه را از مهم‌ترین ضرورت‌های پروژه ایجاد سازه اتصال پهنه جنوبی دریاچه 140هکتاری غرب پایتخت به بوستان جنگلی چیتگر دانست و گفت: تجربه مدیریت شهری در انتخاب طرح معماری پل Bridge طبیعت از طریق برگزاری مسابقه باعث خلق یک پروژه ارزشمند شد. طراحی فضاهای شاخص شهری از این طریق، نه‌تنها سبب خلق ایده‌ها و تفکرات جدید در عرصه معماری و شهرسازی می‌شود بلکه مولد نمادهای ارزنده و ماندگار شهری است.

010

او در ادامه گفت: حفظ هویت طبیعی محدوده طرح، تقویت جنبه‌های گردشگری در پهنه جنوبی دریاچه، افزایش تعاملات اجتماعی و در نهایت ایجاد نوعی دسترسی جذاب و هدفمند از الزاماتی است که باید در طراحی سازه دسترسی جنوب دریاچه شهدای خلیج‌فارس مورد توجه قرار گیرد. در نهایت سازه مدنظر در جنوب دریاچه شهدای خلیج‌فارس که قرار است تاج سد این دریاچه (گذر موج) را از روی عرض بزرگراه شهید حکیم به خیابان اقاقیا در بوستان جنگلی چیتگر متصل کند، عملکردی همانند پل طبیعت خواهد داشت و به این ترتیب سبب رونق بیشتر گردشگری شهری در پهنه غربی شهر تهران خواهد شد.

همچنین مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران اجرای این پروژه را با سرمایه گذاری خارجی را گامی بزرگ در جهت اجرای پروژه های عمرانی و اشتغال زایی و پیشرفت صنعت توریسم این کلان شهر نامید.

سید امیر قاضی طباطبائی

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

پای نماینده مجلس در برنامه زنده جنجال به پا کرد + تصاویر

جزییات ناگفته درباره اعدام محمد ثلاث / معاون جنایی دادستان به پمپئو پاسخ داد

وحشت در هواپیمای شخصی شکیرا !

بی حیایی کیم کارداشیان با 2 پسر مدرسه ای! / او دستگیر شد+عکس

تجاوز به سارا با اجازه شوهرش! + عکس

برسد به دست مادرزنم ! / متن نامه زن و مرد جوانی که دیروز با هم در تهران خودکشی کردند؟

تجاوز به دختر عموی 16 ساله با دستور اعضای شورای روستای مظفرآباد !

"افروز" همزمان صیغه 4 مرد پولدار بود / او با زیبایی فریب می داد

پدرام با شیرین کار بی حیایی کرد تا اجازه ازدواج صادر شود!

«طاها» 8 ماهه درگذشت! + عکس

راز کباب های ارزان قیمت لو رفت + جزییات

این سگ پاسپورت ها را خورد و همه از سفر میلیاردی جا ماندند! + عکس

دختر 9 ساله بخاطر بی حیایی پیرمرد همسایه خودکشی کرد! / در آبادان رخ داد

کدخبر: 401010 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟