واکنش وزیر کار به پرونده دبیرستان معین تهران  و آزار دختران خردسال

علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به درگذشت سید محمد امین قانعی راد رئیس انجمن جامعه شناسی ایران، اظهار کرد: او دوست دیرین من و یکی از محورهای علمی اجتماع جامعه شناسی ایران بود که در آخرین روز ماه مبارک رمضان از دنیا رفت.

ربیعی به بخشی از غربت جامعه شناسی در خاطره ای مشترک با قانعی راد اشاره کرد و افزود: او رئیس انجمن جامعه شناسی ایران بود و من در آن سال ها مسئولیتی در انجمن ایرانی فرهنگ و ارتباطات داشتم و در شورای سیاست گذاری همایش ملی آسیب های اجتماعی با این جامعه شناس زبده کنار هم بودیم.

وی اضافه کرد: قرار بود با همکاری انجمن جامعه شناسی این همایش برگزار شود. طی شش ماه چه مرارت ها که تحمل نکردیم تا این همایش برگزار شود و دست آخر هم نشد. ولی دیدگاه امنیتی آن روزها بیان آسیب های اجتماعی را به نحو توهم آمیزی به نفع دشمنان و برخلاف مصلحت تلقی می کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در نهایت هرچه تلاش کردیم همایش برگزار نشد. چند سال بعد در سال 94 رهبر معظم انقلاب جلسه ای برای بررسی مسئله آسیب های اجتماعی برگزار کردند و همان جا فرمودند: 20 سال برای طرح این موضوع دیر شده است. درست در همان لحظه یاد همایش ملی آسیب های اجتماعی افتادم که برخی مانع برگزار شدنش بودند.

ربیعی گفت: اگر 20 سال برای بررسی جدید آسیب های اجتماعی دیر شده بود، پس آن همایش چند سال پیش نیز دیر هنگام بود. غربت جامعه شناسی این است که کسی آن روز دلسوزی و تعهد محمد امین قانعی راد را جدی نگرفت و کسی برای اندیشه جامعه شناختی او ارزشی قائل نبود. کمک که نکردند هیچ، مانع برگزای همایش شدند.

وی با اشاره به حوادث Accidents تلخ اجتماعی این روزها که کام همه را تلخ کرده است، افزود: از حادثه Incident دانش آموزان مدرسه تا تعرض به دختران خردسال، همه و همه نوک کوه یخ آسیب های اجتماعی است که امروز مشاهده می شود و عده بسیاری که با سازوکار نظام اجتماعی آشنا نیستند، آن را یک اتفاق ناگوار تلقی می کنند.

وزیر تعاون، کار رفاه اجتماعی تصریح کرد: اگر درست نگاه کنیم، در بسیاری از مسائل، این جامعه شناسان بوده اند که بدون جنجال و فروتنانه مسائل اجتماعی را مطرح کرده و هشدارهای لازم را داده اند، اما کسی به آنها توجه نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: قانعی راد، جامع شناسی استوار، عاشق جامعه شناسی و پیگیر مسائل آن بود. او که از نسل انقلابیون همه چیزخوانده انقلاب بود، دانشی وسیع و قلمی خوش داشت. او سخت کوشید تا اجتماع علمی جامعه شناسی را استحکام بخشد تا بتواند مسائل جامعه را تحلیل کرده و راهکار ارائه کند.

ربیعی در پایان افزود: راهکار برخی از مسائل عمده کشور در عرصه های مختلف نیز از درون همان اجتماع علمی بیرون می آید که قانعی راد در پی تحکیم آن بود.

گفتنی است؛ مراسم تشییع زنده یاد سید محمدامین قانعی راد رئیس سابق انجمن جامعه شناسی ایران صبح امروز( یکشنبه) در محل مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و دفتر انجمن جامعه شناسی ایران برگزار شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

زنم با آریا برادر کوچکترم ارتباط شیطانی داشت / عروس خانواده کجاست؟

زنده شدن یک پسر مُرده در ماجرای قتل عام خانوادگی فردیس کرج!

رضا خوشگله آبادان را به هم ریخت!

ماجرای گازگرفتن یک عکاس توسط ستاره معروف زن + عکس

فوری / قتل عام مشکوک خانواده کارمند سابق زندان کرج + جزییات

مرد وقتی به هوش آمد خود را بدون لباس در برابر زن جوان دید!

اولین داور زن در جام جهانی2018 روسیه به میدان می رود + عکس

بازیگر معروف از ممنوع‌الکاری خود گفت! +عکس

فقط 3 دختر از 41 دختر مورد آزار ایرانشهری شکایت کرده اند!

این مرد را می شناسید؟ / او بعد از زندان چه کرد؟! + عکس

این دزد متخصص بی هوشی بود؟! / چهره این دزد غلط انداز بود! + عکس بدون پوشش

عکس هایی که از جشن خصوصی ستاره های معروف ایرانی در هتل لو رفت

جزییات تازه از ربودن و آزار 41 دختر ایرانشهری / پشت پرده فاجعه بزرگ چیست؟!

نوزادان را در تهران پیش فروش می کنند! / استاندار تایید کرد

جوان شیطان صفت را شناسایی کنید + عکس

انتشار عکس های ناجور دختر جوان هنگام تعویض لباس در میهمانی

 

کدخبر: 389790 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟