امضای تفاهم نامه برای اشتغال فرزندان شهدا، ایثارگران و جانبازان

غلامرضا حسن پور مسئول سازمان بسیج اصناف، بازاریان و تجار کشور، گفت: هدف از امضای تفاهم نامه میان بسیج اصناف و بنیاد شهید و امور ایثارگران معرفی به کار فرزندان،شهدا، ایثارگران و جانبازان بالای 25 درصد تحت پوشش بنیاد شهید با استفاده از ظرفیت های موجود اصناف در سراسر کشور است.

وی با اشاره به ماده 31 قانون Law جامع خدمات رسانی به ایثارگران گفت: این قانون در بخش کار این گونه است که اگر کارفرمایی فرزند شهید یا جانباز 25 درصد و یا ایثارگر را در محل کار خودش به کار گیرد شامل تشویق هایی از سوی بنیاد شود.

وی ادامه داد: یکی ازاین تشویق ها پرداخت حق بیمه فرد به کارگیری شده توسط بنیاد شهید به مدت 5 سال است.

حسن پور افزود: تشویق دیگر کاهش مالیات کارفرمایان کارگاه ها به مدت 5 سال از طریق احتساب 150 درصدی حقوق پرداختی به ایثارگران طبق قاعده جامعه ایثارگری است.

مسئول بسیج اصناف، سومین تشویق را پرداخت یارانه حداقل حقوق و دستمزد به کارفرمایانی که با هماهنگی بسیج اصناف نسبت به جذب و استخدام اقدام نموده اند عنوان کرد و گفت: حداکثر به مدت 18 ماه به میزان 75 درصد حداقل حقوق و دستمزد می باشد و بالاخره آخرین تشویق پرداخت هزینه آموزش حین کار مشمولان در آموزش های تخصصی و مهارتی در صورت لزوم است.

حسن پور با اشاره به وظایف بنیاد شهید و امور ایثارگران در این ارتباط تصریح کرد : بنیاد باید اسامی افراد جویای کاری که شامل این قاعده می باشد را به بسیج اصناف اعلام نماید تا مشاغلی که نیاز به نیروی کار دارند به آنها معرفی شود.

مسئول بسیج اصناف کشوراظهار کرد: بعد از اعلام مشاغل افراد جویای کار می توانند بنا برعلایق شخصی خود در مشاغل تولیدی، توزیعی، فروشندگی و خدماتی مشغول به کار شوند.

وی ادامه داد: بعد از سیر این مراحل تفاهم نامه ای بین کارفرما و فرد جویای کار نوشته شده و بنیاد شهید هم با نامه رسمی این فرد را معرفی می کند.

مسئول بسیج اصناف کشور با اشاره به تعهدات بنیاد شهید در این تفاهم نامه افزود: بنیاد نسبت به تعهداتی که دارد بعد از معرفی افراد از استان های سراسر کشور نسبت به هزینه های متقبل شده تامین اعتبار می کند.

وی افزود: باید این تفاهم نامه در تمامی استان ها بومی سازی شود و رئیس بنیاد شهید و همچنین رئیس بسیج اصناف استان آن را امضا کرده و به بنیاد شهید مرکز برای تامین اعتبار اعلام کند.

حسن پور در پایان گفت: استان های اصفهان و کرمان از اولین استان هایی هستند که در این مورد کار خود را شروع کرده اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 288776 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟