30 تیر زمان پرداخت مابه التفاوت فروردین مستمری بگیران/ منتظر رای نهایی پرونده مرتضوی هستیم

سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در نشست خبری صبح امروز شنبه که به مناسبت هفته بزرگداشت تامین اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی در ٢٥ تیر ماه سال ١٣٥٤ با تصویب قانون Law جایگاه خود را تثبیت کرد.

وی در ادامه افزود: در هفته تامین اجتماعی ٥٨ پروژه در ١٧ استان افتتاح خواهد شد.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: مابه التفاوت پرداختی فروردین مستمری بگیران ٣٠ تیر ماه واریز می شود.

وی با بیان اینکه ۵ پروژه بیمه‌ای در ۵ شعبه جدید همچون شهرهای اهواز، سمنان و غیره افتتاح خواهد شد، گفت: لازم به ذکر است ۵ مرکز جدید تأمین اجتماعی در شهرهایی نظیر اهواز و تربت حیدریه، و پروژه‌های متعددی برای بازسازی و نوسازی مراکز درمانی افتتاح خواهد شد.

افتتاح پروژه هتل همای مشهد همزمان با هفته تامین اجتماعی

نوربخش با بیان اینکه پروژه خلیج فارس که ۴۹ درصد آن متعلق به سازمان تأمین اجتماعی است به‌عنوان یک افتخار ملی برای ما محسوب می‌شود، بیان کرد: پروژه هتل همای مشهد که ۱۴ سال به شکل راکد باقی مانده بود در هفته تأمین اجتماعی افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه ارتباط مؤثری در طی یک سال گذشته (۹۵ تا ۹۶) با مراکز انجام شده است و می‌توان در این راستا به حذف دفترچه تأمین اجتماعی در مراکز تأمین مستقیم سازمان اشاره کرد، گفت: یک سوم خدمات درمانی در این سازمان انجام می‌شود و ۴ ماه از افتتاح این طرح گذشته و در حال حاضر ادامه دارد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: اجرای بیمه ایرانیان خارج از کشور در یک سال گذشته اتفاق خوبی بود که در این راستا به بیمه اتباع خارجی داخل کشور و ایرانیان خارج از کشور اقدام شد. همچنین تأثیرگذاری جدی در قانون برنامه ششم مجلس مبنی بر تسویه کامل بدهی‌های کامل دولت به سازمان تأمین اجتماعی از جمله این اقدامات است که بر این اساس ۵۰۰۰ میلیارد تومان بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی در طی ۵ سال پرداخت خواهد شد.

نوربخش تاکید کرد: انتخاب سازمان تأمین اجتماعی به‌عنوان نایب رئیس مجمع عمومی یکی از افتخارات مهم ایران در عرصه بین‌الملل محسوب می‌شود.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: این سازمان به تمام تعهدات خود در راستای پرداخت مستمری بیمه بیکاری عمل کرده است، همچنین در سال ۹۶ برای افزایش پایه حقوق حداقل‌بگیری‌ها 14.5 درصد و سایر سطوح 12.5 درصد اقدام شده است.

حذف دفترچه‌های کاغذی در مراکز ملکی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه شماره اختصاصیsnn به هر فرد بیمه شده ایرانی اختصاص خواهد یافت گفت: مرکز ارتباط مردمی سازمان تامین اجتماعی به صورت یکپارچه در همین هفته افتتاح می‌شود و استفاده از نسخه الکترونیکی درمان در استان یزد با مشارکت 90 پزشک در مراکز غیرملکی شروع می‌شود.

نوربخش ادامه داد: یک سوم خدمات درمانی تامین اجتماعی در مراکز ملکی انجام می شود، اکنون دفترچه های کاغذی در مراکز ملکی حذف شده و در حال تعمیم آن به مراکز غیرملکی هستیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره بیمه بیکاری و واگذاری این خدمت به دفاتر کاریابی گفت: در واگذاری فعالیت ها، اقدامات موثری انجام دادیم و در این دوره 30 درصد خدمات از طریق کارگزاریها انجام می‌شود. دفاتر کاریابی در حیطه تامین اجتماعی نیست و مربوط به وزارت کار است اما قطعا کمک خواهیم کرد.

نوربخش ادامه داد: در سال 93 و بعد از گذشت 10 سال تراز صندوق بیمه بیکاری مثبت شد که این امر به دلیل کنترل هایی بوده که برطبق قانون انجام دادیم،در سالهای 93 و 94 تراز مثبت بود و در سال 95 سربه سر شد.

تامین اجتماعی بدنبال برگشت اموال از دست رفته

وی درباره آخرین وضعیت پرونده مرتضوی و سایر پرونده های حقوقی سازمان تامین اجتماعی توضیحاتی ارائه کرد و گفت:‌ رای دادگاه بدوی صادر شده اما مجددا تقاضای تجدیدنظر خواهی کردیم که در حال انجام است و هنوز رای نهایی تجدیدنظر صادر نشده است و ما حسب وظیفه قانونی پیگیری می کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه برای بخشی احکام مربوط به شکایت سازمان در مواردی چون پرونده هتل هما رای صادر شده و اموال به ما برگشته است عنوان کرد: هتل هما به صورت نیمی نقد و نیمی بدهی دولت به سازمان داده شد. در کنار هتل زمینی به ارزش تقریبی 400 میلیارد تومان وجود داشت که جزئی از هتل بود و به فردی با مبلغ بسیار کمی فروخته شده بود که به دولت برگردانده شد و دولت مصوبه داد که زمین به تامین اجتماعی واگذار و فروخته شود.

نوربخش ادامه داد: زمینی در اصفهان نیز به ارزش 200 میلیارد تومان فروخته شده بود و 9 میلیارد تومان آن را به سازمان داده بودند که شکایت کردیم و دادگاه بدوی رای داده و اکنون در تجدید نظر است.

وی افزود: پرونده‌های متعدد دیگری درباره اموال سازمان داشتیم که برخی رای گرفته‌اند و برخی در محاکم و در جریان هستند. در مجموع از 1000 میلیارد تومان پرونده های مربوط به اموال سازمان، تا کنون 600 میلیارد تومان بازگشته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 280312 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟