کاهش دما در سواحل شمالی/وزش باد و بارش پراکنده در راه

در حالی‌که مردم روزهای گرم و دمای بالای هوا را در روزهای گذشته تجربه کرده‌اند، وضعیت آب‌و هوایی کشور در سه روز جمعه، شنبه و یکشنبه، کاهش دما و شروع بارندگی در برخی نقاط را حکایت می‌کند.

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی در طی سه روز آینده، در مناطقی در شمال غرب و سواحل دریای خزر، افت دما، رگبار پراکنده باران و وزش باد پیش‌ّبینی می‌شود.

کاهش دما در سواحل شمالی

در روز شنبه، با تقویت جریان‌های شمالی در سواحل دریای خزر به تدریج دریا مواج خواهد شد و در این روز بارش نیز در سواحل افزایش می‌یابد.

همچنین در سه روز آینده در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی به‌خصوص در ساعات بعداز ظهر، افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده در ارتفاعات دور از انتظار نیست. این شرایط در روزهای جمعه و شنبه با تقویت جریانات جنوبی و انتقال رطوبت برای جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات استان‌های هرمزگان و کرمان نیز وجود دارد.

کاهش دما در سواحل شمالی

روز شنبه با افزایش سرعت وزش باد در مناطق جنوبی سمنان، بخش‌هایی از استان‌های اصفهان، قم مرکزی و قزوین پدیده گرد و غبار پیش‌بینی می‌شود.

طی سه روز آینده در شمال شرق و شرق کشور گاهی وزش باد به نسبت شدید پیش‌ّبینی می‌َشود که در برخی نقاط به‌ویژه در زابل با گردو خاک همراه خواهد بود. شایان ذکر است مناطق شرقی دریای عمان، طی دو روز آینده مواج پیش‌بینی می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کاهش دما در سواحل شمالی

کدخبر: 279805 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟