حجم ویدیو: 9.92M | مدت زمان ویدیو: 00:01:40

درحالی‌که تویوتا پریوس از زمان‌های بسیار دور یک خودروی اسپرت به شمار می‌رود، هنوز هم برخی از مالکان این خودرو راضی نیستند و دائماً در تلاش هستند تا عملکرد خودروهای خود را به طرز چشمگیری افزایش دهند. برای این افراد، بخش مسابقه‌ای تویوتا (Toyota Racing Development) همراه‌با تیونر مدلیستا با تعدادی از به‌روزرسانی‌های بصری سازگار با پریوس فیس‌لیفت ۲۰۱۹ که اولین‌بار طی چند ماه گذشته در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس دیدیم، به توکیو اتوسالن ۲۰۱۹ خواهند آمد.

برخی افراد معتقد هستند که طراحی تویوتا پریوس در میان خودروهای امروز، خیلی محبوب نیست؛ اما TRD معتقد است که می‌تواند با کیت بدنه، این وضعیت را تغییر دهد. فراتر از تغییرات بدنه، مواردی مانند سیستم اگزوز دوگانه و انتخاب وسیعی از رینگ‌های آلیاژی ۱۵ تا ۱۸ اینچی وجود دارد.

این کیت فعلاً در ژاپن برای خریداران در دسترس است. مشتریان می‌توانند قطعات را به‌صورت جداگانه خریداری یا پکیج کامل آن‌ها را انتخاب کنند که شامل انواع مختلفی می‌شود. با دریافت هزینه‌ی اضافی، لوازم جانبی می‌توانند با رنگ کارخانه‌ای تویوتا پریوس باشند. قطعه‌های سفارشی برای بدنه نتایج حاصل از تحلیل دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) هستند و در اصل با هدف افزایش عملکرد طراحی شده‌اند؛ بنابراین درواقع تویوتا پریوس را نسبت به مدل استاندارد، آیرودینامیک‌تر می‌کنند.

برای کسانی که قصد دارند پکیج TRD را به‌طور کامل خریداری کنند، تویوتا پریوس ۲۰۱۹ همراه‌با جعبه باربند و سایبان TRD و حتی دکمه شروع-توقف قرمز رنگ اسپرت با لوگوی TRD ارائه خواهد شد. برخی از تغییرات سخت‌افزاری که باید ذکر شوند، MCB برای افزایش راحتی سواری و بهبود چسبندگی تایرها، همراه‌با قطعات تقویتی می‌شود.

درحالی‌که تویوتا پریوس ۲۰۱۹ با قابلیت تمام چرخ محرک عرضه شده است، فعلاً‌ نمی‌توان با قاطعیت درباره‌ی ارائه‌ی این قطعات برای بازار ایالات متحده آمریکا صحبت کرد. پیش‌بینی می‌شود که هزینه‌های قطعات و حمل‌ونقل در مجموع حدود ۲۷ هزار و ۳۰۰ دلار برای مشتری تمام شود.

یکی دیگر از شرکت‌هایی که در زمینه‌ی تیونینگ خودرو برای تویوتا پریوس فعالیت می‌کند، مدلیستا (Modellista) است که با دو پروژه‌ی جداگانه پا به توکیو اتوسالن ۲۰۱۹ خواهد گذاشت. هر دو پروژه با هدف بهبود ظاهری خودروی اسپرت ژاپنی ارائه شده‌اند و در این راستا تلاش می‌کنند. اولین کیت بدنه با نام آیکونیک استایل (Iconic Style)، از سپر جلوی اصلاح‌شده با لبه‌های پایین‌تر و ورودی‌های هوای بزرگ‌تر، رکاب جانبی طولانی‌تر به همراه سپر عقب اصلاح‌شده، برای تهاجمی‌تر کردن ظاهر تویوتا پریوس ۲۰۱۹ بهره می‌برد. این کیت همچنین رینگ‌های ۱۸ اینچی جدیدی به خودرو اضافه می‌کند تا ظاهری اسپرت برای آن رقم بزند.کیت دیگر با نام الگانت آیس استایل (Elegant Ice Style)، از اسپویلر جلوی جدید و کوچک، به همراه سپر عقب و مجموعه‌ای از اصلاحات ظریف برای بهبود ظاهر پریوس ۲۰۱۹ استفاده می‌کند. رینگ‌های ۱۷ اینچی ۲ رنگ، تنها گزینه‌ی موجود در این کیت هستند؛ اما مشتریان همچنین قادر به سفارش تعدادی از عناصر تزئینی کروم برای فضای بیرونی هستند.

صرف‌نظر از نوع پکیج انتخابی، مدلیستا چند تغییر نیز در فضای داخلی ارائه می‌دهد؛ از جمله این موارد می‌توان به نورافشانی دسته‌دنده، روشنایی پادری‌ها، چراغ‌های داخلی LED، همچنین همراه‌با صندلی‌های چرمی و تریم چوبی اشاره کرد. متاسفانه درست مثل پکیج TRD، کیت‌های بدنه آیکونیک استایل و الگانت آیس استایل با هیچ ارتقای عملکردی در پیشرانه یا سایر قسمت‌ها همراه نیستند.

مدلیستا هم‌اکنون هر دو کیت را در ژاپن با قیمت ۱،۷۷۶ دلار برای آیکونیک استایل و ۱،۲۴۰ دلار برای الگانت آیس استایل ارائه می‌دهد. طی رویداد توکیو اتوسالن، مدلیستا همچنین از لکسوس UX با تیونینگ جدید رونمایی خواهد کرد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 450882 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟