تصویر لو رفته از آئودی R8!

در ماه اکتبر تصاویری از آئودی R8 با نمای عقب بازنگری شده و خروجی‌های اگزوز بسیار بزرگ منتشر شد. احتمال اینکه آن خودرو R8 GT باشد وجود داشت اما از آن زمان تاکنون اتفاقات زیادی رخ داده است. آئودی در ماه مارس اعلام کرد این سوپرکار پیشرانه وسط وارد نسل سوم خود نخواهد شد یعنی R8 کم کم با ما خداحافظی می‌کند. همان زمان شایعاتی درباره نسخه 6 سیلندر این خودرو نیز منتشر شده بود.

هم‌اکنون دوباره تصاویر جاسوسی جدیدی از R8 که در حال تست بوده و نمای جلوی اصلاح شده و همان نمای عقب قبلی را دارد منتشر شده است.

البته یک تفاوت بین نمونه چند ماه پیش و نمونه تازه دیده شده وجود دارد. این تفاوت به خروجی‌های اگزوز مربوط می‌شود که اگرچه هنوز هم بزرگ و کروی بوده اما مشابه نمونه‌های قبلی نیستند. در واقع اگزوزهای R8 کنونی بیشتر برای بهبود صدای خروجی بکار می‌روند. اگر این نسخه GT یاد شده با قدرت بیش از 640 اسب بخار باشد بنابراین آئودی می‌خواهد از طنین گوش‌نواز آن مطمئن شود.

نمای جلوی جدید نیز همان پهنا و جلوپنجره نازکی را که قبلاً در A6، A7 و A8 دیده شده به نمایش می‌گذارد. آئودی همچنین ورودی‌های کناری را اصلاح کرده و دارای پوشش مشابهی با جلوپنجره هستند. به نظر می‌رسد چراغ‌های جلو تغییری نکرده‌اند. البته به‌روزرسانی‌هایی نیز در رکاب‌های جانبی صورت گرفته اما برای اطمینان از این موضوع باید نگاهی دقیق‌تر به خودرو داشت.

نمای عقب R8 مورد بحث مشابه همان نسخه‌ای است که چند ماه قبل دیده شده و در آن همان الگوی بکار رفته در جلوپنجره را می‌بینیم. فضای قرارگیری پلاک نیز همین‌گونه بوده اما به نظر نمی‌رسد طراحی خودرو شامل هیچ فضای خنک‌کنندگی یا تهویه جدید باشد.

شایعات درباره آئودی R8 شش سیلندر ادامه دارد. طراحی دست کم گرفته شده این خودرو شاید نشان دهنده این باشد که R8 با پیشرانه 6 سیلندر 2.9 لیتری توربویی که قدرت حدود 450 اسب بخار دارد عرضه خواهد شد. شاید هم پیشرانه 5 سیلندر 2.5 لیتری با قدرت بالای 400 اسب در این خودرو بکار برود هرچند احتمال این کار بالا نیست. در هر حال اتخاذ چنین تصمیمی می‌تواند باعث کاهش قیمت R8 و افزایش فروش آن شود. حتی با قدرت کم هم R8 می‌تواند در حدود 4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد.

با اینکه آئودی گفته دیگر نسل جدید R8 را تولید نخواهد کرد اما به نظر می‌رسد ارباب حلقه‌ها پتانسیل‌های زیاد این خودرو را آزاد خواهد کرد. اگر فروش R8 بالا رود شاید آئودی در تصمیم خود تجدیدنظر نماید. تا آن زمان باید ببینیم جدیدترین نسخه R8 چه خواهد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 376204 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟