این خودروی باورنکردنی در امارات ساخته شد+تصاویر

نمایشگاه خودروی دوبی ۲۰۱۷، میزبان ابرخودروی ۵۰۰۰ اسب بخاری دویل 16 خواهد بود که با مشخصات فنی باورنکردنی معرفی می‌شود.

به گزارش  زومیت، نمایشگاه خودروی دوبی ۲۰۱۷، میزبان ابرخودروی ۵۰۰۰ اسب بخاری دویل 16 خواهد بود که با مشخصات فنی باورنکردنی معرفی می‌شود.ابرخودروی ۵۰۰۰ اسب بخاری دویل 16 (Devel Sixteen) محصول یک شرکت نوپای اماراتی، برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ معرفی شد. نمونه‌ی نمایش داده‌شده‌ در آن زمان، قابلیت حرکت نداشت؛ ولی بر اساس ادعای تیم مهندسی دویل، ابرخودروی آن‌ها به لطف پیشرانه‌ی ۱۶ سیلندر V شکل به همراه چهار توربوشارژ، توانایی رسیدن به سرعت‌های بالای ۴۸۲ کیلومتر بر ساعت (۳۰۰ مایل بر ساعت) خواهد داشت.

بیشتر خبرگزاری‌ها دویل 16 را چیزی بیشتر از یک نمونه‌ی نمایشی نمی‌دانستند؛ اما بر اساس اطلاعات منتشرشده، پس از چهار سال اولین پروتوتایپ این هایپرکار پرقدرت در نمایشگاه خودروی دوبی، تا چند روز دیگر به نمایش گذاشته خواهد شد. بر اساس گزارش مجله‌ی آمریکایی Road & Track، نسخه‌ی پروتوتایپ دویل 16 که قابلیت حرکت و رانندگی دارد، در تاریخ ۲۳ آبان به‌طور رسمی رونمایی می‌شود؛ پیشرانه‌ی ۱۶ سیلندر V شکل آن که با چهار توربوشارژ همراهی می‌شود، حدود ۵۰۰۰ هزار اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

مدیران شرکت دویل اعلام کردند که برای ساخت این ابرخودرو، با شرکت مانیفاتورا اتومبیلی تورینو (Manifattura Automobili Torino) همکاری می‌کنند. این شرکت ایتالیایی در ساخت خودروهایی چون سوپراسپرت جیمز گلیکنهاوس موسوم به SCG 003 و ابرخودروی گامپرت آپولو اینتنسا اموزیونه (IntensaEmozione) نقش داشته اشت.

بر اساس گفته‌ی مقامات دویل، رانندگی با دویل 16 راحت است و تمام تجهیزات و قابلیت‌های کلاس ابرخودروها را به همراه دارد. با توجه به شایعات، قدرت ۵۰۰۰ اسب بخاری و حداکثر سرعت بیش از ۴۸۲ کیلومتر بر ساعت، دویل 16 را فراتر از هر خودروی جاده‌ای در تاریخ نشان می‌دهد. در مقایسه با ابرخودروهای مشهور، قدرت دویل 16، پنج برابر قدرت مک‌لارن P1 خواهد بود.

پیشرانه‌ی V16 و ۱۲.۳ لیتری آن، توسط مهندسان شرکت آمریکایی استیو موریس (Steve Morris Engines) ساخته شده است که البته برای خودروهای مخصوص مسابقات درگ طراحی شده بود. بر اساس ویدئوی منتشرشده از تست داینو (نیروسنج)، قدرت ۴۵۱۵ هزار اسب بخاری دویل ۱۶ در دور موتور ۶۹۰۰، تأیید می‎شود که البته این رقم حداکثر مقداری بود که دستگاه می‌توانست نمایش دهد.

نمایشگاه خودروی دوبی ۲۰۱۷، از ۲۳ آبان آغاز به‌ کار می‌کند که البته، دویل ۱۶ تنها خودروی پرقدرت موجود در این نمایشگاه نخواهد بود. مدل جدید شورولت کوروت ZR1 با پیشرانه‌ی هشت سیلندر V شکل به قدرت ۷۵۰ اسب بخار، برای اولین بار در این نمایشگاه به‌طور رسمی رونمایی خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 326796 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟