همزمان با سراسر کشور مانور زلزله در مدارس هشترود برگزار شد

به گزارش رکنا،در این مانور دانش آموزان با آموزشهایی که توسط مربیان خود دیده بودند در مقابله با زلزله وبعد از آن برخورد با افراد مصدوم ونحوه حمل مصدومین وپانسمان مصدومین وهمچنین نحوه پناه گرفتن  در زمان وقوع زلزله را به معرض نمایش گذاشتند.

فرماندار هشترود در این مانور زلزله گفت:‍ ۶۰ درصد واحدهای مسکونی هشترود مقاوم سازی شده است.

فرماندار هشترود گفت: ۶۰ درصد واحدهای مسکونی این شهر نوسازی شده است و در برابر زلزله هفت ریشتری مقاوم خواهد بود.

امین امینیان روز دوشنبه در جمع دانش آموزان مدرسه حضرت فاطمه(س) که به عنوان پایلوت انتخاب شده بود در   از مردم شهرستان به خصوص ساکنان واحدهای مسکونی در حاشیه شهر و روستائیان خواست با استفاده از تسهیلات بانکی برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی خود اقدام کنند.

امینیان همچنین از کمبود نیروی آتش نشانی و ماشین آتش نشانی در هشترود اظهار گلایه کرد و گفت: آتش نشانی شهرستان با وجود وسعت زیاد هشترود تنها با چند  نفر نیرو و ۲ دستگاه ماشین آتش نشانی خدمات ارائه می دهد که در صورت بروز همزمان حادثه در شهرستان و آزاد راه پیامبر اعظم با مشکل روبرو می شویم.

وی ایجاد آتش نشانی مستقل در آزاد راه پیامبر اعظم و در دهستان های با جمعیت بالای شهرستان را خواستار شد.

امینیان با بیان اینکه برگزاری مانورهای آموزشی موجب آمادگی و انسجام بیشتر دستگاه‌های امداد رسان در مقابل حوادث احتمالی استف گفت: ترویج فرهنگ مقاوم سازی، افزایش ایمنی و کاهش تلفات و خسارت ناشی از زلزله و ایجاد آمادگی برای واکنش های صحیح و سریع در برابر زلزله از دیگر اهداف برگزاری این مانور است.

وی تاکید کرد: مانور در مدارس باید به صورت برنامه ای همیشگی، مستمر و مداوم بوده و به طور واقعی و جدی اجرا شود.

 

‍ ✔️ایجاد فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی و نیز کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله، هدف اجرای بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس است.

 بهمن اقدمی مدیر آموزش و پرورش هشترود در جمع دانش آموزان مدرسه حضرت فاطمه(س) که بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس به عنوان پایلوت در این مدرسه برگزار شد، گفت:  این مانور در سه مرحله جستجو و نجات از آوار، اطفاء حریق و آتش نشانی و  اسکان اضطراری برگزار شد.

وی افزود: ایجاد فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی و نیز کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله، از جمله دیگر اهداف اجرای بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس است.

اقدمی از دیگر اهداف این مانور را افزایش سطح آگاهی دانش‌ آموزان در مورد زلزله و ایجاد آمادگی برای انجام واکنش ‌های صحیح و سریع در برابر آن، آشنایی دانش‌ آموزان با حوادث طبیعی و چگونگی مقابله با آن برای ایجاد آرامش روانی و برانگیختن حس کنجکاوی دانش‌ آموزان نسبت به پدیده‌ های طبیعی دانست.

وی گفت: در مانور زلزله دانش آموزان مدارس با به صدا درآمدن آژیر نحوه مواجهه با زلزله احتمالی، پناه گیری و امدادرسانی به مصدومان را تمرین می کنند.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟