فیلم گفتگو با کامبیز دیرباز / از حاشیه فراری هستم
حجم ویدیو: 35.35M | مدت زمان ویدیو: 00:04:26

به گزارش گروه چهره ها رکنا: کامبیز دیرباز بازیگر سرشناس ایرانی که در آخرین روزهای فیلم‌برداری یک فیلم جنگی است در گفت و گویی رادیویی با منصور ضابطیان در برنامه پنج شنبه جمعه رادیو ایرا ن درباره حاشیه‌هایی که همیشه به دنبال بازیگران بوده است اینطور گفت:

به نظر من حاشیه همیشه دست خود آدم هست،من به عنوان بازیگر تا جایی که یاد گرفتم سعی کرده ام که از حاشیه دور باشم حالا چه حاشیه مثبت چه حاشیه منفی. این روش را در دانشگاه از استادانی همچون مرحوم پرویز پورحسینی و مرحوم سمندریان آموخته‌ام.

کامیز دیرباز ادامه داد: استاد پورحسینی که همیشه حواسش به شاگردانش بودمی‌گفت اگر قرار است 50 سال بازیگر باشید مشتتان را کم کم در طول این سالها باز کنید.

کامبیز دیرباز از جدیدترین نقشی که درحال اجرا کردن است نیز اینطور گفت: من الان بعد از تقریبا 15 سال دوباره در یک فضای فیلم جنگی قرار گرفتم. اسم این فیلم تک تیرانداز است و علی غفاری آن را ساخته.

کامبیز دیرباز از بالا رفتن سنش نیز گفت و اینطور ادامه داد: در این فیلم پوستم کنده شده است ،سنم بالاتر رفته و دیگر مثل قبل نیستم .اما تمام تلاشم را می‌کنم که با همه توان در نقش تک تیرانداز ایفای نقش کنم.

وی افزود: من سینمای قهرمان پرور را د وست دارم و به همین خاطر با نقش تک تیرانداز توانستم ارتباط خوبی برقرار کنم.من تیراندازی را خوب آموخته بودم اما برای این فیلم ختصاصا تیراندازی با اسلحه دوربین‌دار را آموختم.

کامبیز دیرباز (زاده ۱۲ شهریور ۱۳۵۴ در تنکابن) بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی است. او فارغ‌التحصیل رشته بازیگری از دانشکده هنرهای دانشگاه آزاد اسلامی است.

دیرباز فعالیت هنری را از سال ۱۳۷۶ در تئاتر سیاوش خوانی شروع کرد. فعالیت سینمایی او از سال ۱۳۷۸ با حضور در فیلم دختران انتظار آغاز شد. او سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را در بیست و دومین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۲ برای بازی در فیلم دوئل احمدرضا درویش به دست آورد. همچنین در فیلم اخراجی‌ها نقش مجید سوزوکی را داشت. کامبیز دیرباز فارغ‌التحصیل در رشته نمایش - بازیگری دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز می‌باشد. از مهمترین آثار او که مورد توجه قرار گرفت سریال نابرده رنج می‌باشد.

دختران انتظار

آقای دیرباز در سال 1378 برای بازی در فیلم سینمایی دختران انتظار به کارگردانی رحمان رضایی انتخاب شد و به دنیای بازیگری قدم نهاد. او در این فیلم در کنار بازیگرانی مثل نیکی کریمی و پارسا پیروزفر به ایفای نقش پرداخت. این فیلم داستان پسری به نام سام را روایت میکند که برای پرداخت بدهی خود تصمیم میگیرد با دختر دانشجویی به نام روشنک به صورت صوری ازدواج کند تا بتواند از وام ازدواج دانشجویی بهره مند شده و مشکلات خود را حل نمایدو...

دوئل

کامبیز دیرباز بعد از بازی در فیلم دختران انتظار و نغمه، در سال 1382 برای بازی در فیلم سینمایی دوئل انتخاب شد، او برای بازی در این فیلم توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از جشنواره فیلم فجر دریافت نماید. دوئل یکی از گران ترین فیلم های مستقل در سینمای ایران است که توسط احمدرضا درویش در سال 1382 ساخته و یک سال بعد یعنی در سال 1383 در سینماهای سراسر کشور به نمایش گذاشته شد. گفتنی است این فیلم در بیست و دومین دوره از جشنواره فیلم فجر توانست هشت سیمرغ بلورین را از آن خود کند.

تب سرد

کامبیز دیرباز بعد از حضور کوتاه در سریال های آژانس دوستی، همسفر و رستوران خانوادگی به عنوان میهمان، برای اولین حضور جدی خود در تلویزیون با بازی در سریال تب سرد دیده شد. او در کنار بازیگرانی مثل حمید گودرزی و شهاب حسینی در این سریال به ایفای نقش پرداخت و به شهرت زیادی رسید. تب سرد به کارگردانی علیرضا افخمی در سال 1383 ساخته و از شبکه اول سیما پخش شد. این سریال داستان زندگی مردی به نام شهاب را روایت میکند که کارخانه اش در حال ورشکستگی است ، شهاب تصمیم میگیرد با قرض و نزول کارخانه اش را نجات دهد. در آخر از همسر پرستار پسرش مانی که تازه از زندان بیرون آمده کمک میخواهد و همین موضوع دردسرهای زیادی را برای او و خانواده اش بوجود می آورد.

اخراجیها

بازی در نقش مجید سوزوکی در فیلم سینمایی اخراجیها نقطه عطفی در کارنامه هنری کامبیز دیرباز بود که با بازی بسیار خوب و روانی که در این فیلم از خود نشان داد باعث شد به شهرت زیادی برسد و طرفداران زیادی را به خود جلب کند. اخراجیها در سال 1386 توسط مسعود ده نمک ی ساخته و در سینماهای سراسر کشور به نمایش گذاشته شد و با استقبال خیلی خوبی هم روبرو گردید. داستان فیلم درباره مجید یکی از اراذل جنوب تهران است که عاشق دختر پیرمرد عارفی به نام میرزا میشود، شرط میرزا برای رضایت دادن به ازدواج مجید با دخترش سر به راه شدن اوست. مجید برای به دست آوردن دل میرزا تصمیم میگیرد به همراه دوستانش به جبهه برود و ماجراهای با مزه زیادی در آنجا برایشان اتفاق می افتد که داستان فیلم را بسیار جذاب میکند.

شرایط خاص

شرایط خاص عنوان یکی از تازه ترین مجموعه های تلویزیونی کامبیز دیرباز است که در سال 1397 توسط وحید امیرخانی ساخته و در سال 1398 از شبکه سوم سیما پخش شد. کامبیز دیرباز در این سریال با بازیگرانی مثل سیروس گرجستانی ، بهرام افشاری، مریم سعادت و شهره سلطانی همبازی بود.

این سریال یک کمدی قصه گوی موقعیت است که بخشی از این موقعیت با جابجایی شخصیت در طول داستان رخ می دهد. این مجموعه نگاهی گذرا به دفاع مقدس دارد و مضامین اجتماعی با زبانی طنز در آن طرح می شود.

گاندو

آخرین فعالیت تلویزیونی کامبیز دیرباز تا کنون مربوط به مجموعه اکشن گاندو میباشد، این سریال در سال 1397 به سفارش نهادهای امنیتی کشور توسط جواد افشار کارگردان معروف سینما ساخته شد. سکانس هایی از این مجموعه در کشور چین و ترکیه فیلمبرداری شده است، محمدرضا شریفی نیا، لیلا اوتادی و داریوش فرهنگ از دیگر بازیگران این سریال پر بازیگر میباشند. گاندو یک سریال ضد جاسوسی است که بر اساس مستندات و وقایع تاریخی که در کشور روی داد ساخته شده است. این سریال یکی از سریال های اکشن پر هزینه و پر زحمتی است که داستان آن بر اساس واقعیت میباشد.

تخته گاز تا آینده

کامبیز دیرباز به تازگی در دو فیلم سینمایی تخته گاز و آینده به ایفای نقش پرداخته است. او در فیلم سینمایی آینده با بازیگرانی مثل امیر جعفری که یکی از دوستان قدیمی اش میباشد همبازی است. فیلمبرداری آینده به کارگردانی امیر پورکیان در اسفندماه سال 1397 به پایان رسید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 639153 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟