قتل هم بندی بخاطر یک پلیور در زندان تهران بزرگ / مسعود چاقوی دست ساز داشت

قتل در زندان رخ داد. قتل در زندان سر یک پلیور بود . قتل در تهران اتفاق افتاد. اولیای دم قاتل قتل در زندان را بخشیدند. متهم قتل در زندان گفت: من و مسعود سالها بود با هم دوست بودیم و آخرین بار هم به خاطر سرقت مشترکی که با هم انجام داده بودیم بازداشت شدیم و به زندان افتادیم.

رسیدگی به این پرونده به دنبال وقوع درگیری خونین بین دو همبندی در زندان تهران بزرگ آغاز شد .در آن درگیری یکی از زندانی ها به نام مسعود زخمی شده بود که به بهداری زندان منتقل شد. اما ساعتی بعد به خاطر شدت خونریزی جان سپرد .

به گزارش رکنا، ماموران زندان بلافاصله به بازبینی  فیلم ضبط شده دوربین های مداربسته پرداختند و هم بندی مسعود به نام بهنام به عنوان عامل جنایت شناسایی شد .

بهنام به درگیری خونین اعتراف کرد و گفت در درگیری با دوست صمیمی اش بر سر یک پلیور وی را کشته است .

بهنام در بازجویی ها گفت: من و مسعود از سالها قبل با هم دوست بودیم . ما که هر 2 سابقه سرقت داشتیم مدتی قبل با هم بازداشت شدیم و به زندان تهران بزرگ افتادیم .ما هر دو هم بندی بودیم .آخرین بار بر سر یک پلیور با هم درگیر شدیم .مسعود پلیور من را برداشته بود و می گفت متعلق به اوست .هر چه می گفتم اشتباه می کند قبول نمی کرد.

وقتی درگیری سر این موضوع میان ما بالا گرفت و مسعود تیزی دست سازی را که همیشه همراه داشت  به دست گرفت و به سمت من حمله‌ور شد. من  هم برای نجات جان خودم تیزی دست ساز را از او گرفتم و دو ضربه به او زدم. اما هرگز راضی به مرگ دوستم نبودم  و نمی خواستم او را بکشم.

به دنبال اعتراف های مرد زندانی و بازسازی صحنه جرم برای وی کیفرخواست صادر شد .اما در این میان  وی توانست رضایت اولیای‌دم را جلب کند و از قصاص  رهایی یابد .به این ترتیب از جنبه عمومی جرم در شعبه 8 دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کرد .

در ابتدای جلسه بهنام در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: من و مسعود سالها بود با هم دوست بودیم و آخرین بار هم به خاطر سرقت مشترکی که با هم انجام داده بودیم بازداشت شدیم و به زندان افتادیم. باور کنید ما خصومتی با هم نداشتیم و  درگیری ما بر سر یک پلیور رخ داد .

وی ادامه داد:  من نمی‌دانم چرا در آن درگیری مسعود آنقدر عصبانی بود که به رویم تیزی کشید. او می خواست مرا بکشد و من برای دفاع از جان خودم مجبور شدم تیزی را از دستش بگیرم و به او ضربه بزنم.

وی روبه قضات دادگاه گفت:  من از مرگ دوستم پشیمان و ناراحت هستم.حتی اولیای‌دم  همگی مرا از قدیم می شناسند و می دانند  من و بهنام دوستای صمیمی بودیم  و من هرگز راضی به مرگ او نبودم .من با پرداخت دیه توانسته ام رضایت اولیای دم را جلب کنم و حالا از قضات دادگاه تقاضا دارم در مجازاتم تخفیف قائل شوند.

 در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا طبق ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی برای وی حکم صادر کنند.وی طبق قانون به سه تا ۱۰ سال زندان محکوم خواهد شد.

کدخبر: 758867 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟