گفتگو با تبهکار مسلح که به پسر بچه 10 ساله تهرانی هم رحم نکرد + فیلم و عکس
حجم ویدیو: 102.84M | مدت زمان ویدیو: 00:10:54

سارق مسلح با تهدید اسلحه دست ساز از پسر بچه 10 ساله زورگیری کرد.

به گزارش خبرنگار جنایی رکنا، سردار علیرضا لطفی رییس پلیس آگاهی تهران به خبرنگار رکنا گفت: چندی قبل پرونده های سرقت مسلحانه از شهروندان به اداره یکم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد و تیم ویژه ای از کارآگاهان برای تحقیقات و دستگیری عاملان این سرقت مسلحانه وارد عمل شدند.

وی افزود: کارآگاهان در تحقیقات میدانی و بررسی دوربین های مداربسته پی بردند که سرقت ها از سوی یک جوان صورت گرفته است و در یکی از سرقت هایش از نفر دوم برای اجرای نقشه اش که سرقت مسلحانه از پسر 10 ساله ای در منطقه خلیج شماره 2 است کمک گرفته است.

سردار لطفی ادامه داد: ماموران با اقدامات اطلاعاتی و فنی موفق به شناسایی سارق اصلی که از متهمان سابقه دار در زمینه شرارت، درگیری است، شدند و در ادامه همدست وی نیز ردزنی شد که کارآگاهان در 2 عملیات همزمان و منسجم 2 سارق مسلح را دستگیر و 2 مالخر این باند را نیز بازداشت کردند.

رییس پلیس آگاهی تهران عنوان کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهم تعدادی اسلحه کلت کمری و شکاری دست ساز و چاقوی دست ساز زیادی به دست آوردند.

این مقام پلیسی در ادامه گفت: طعمه های زیادی تا این لحظه شناسایی شدند که هدف زورگیری مسلحانه این متهم قرار گرفته اند و چنانچه افراد دیگری به این شیوه هدف زورگیری مسلحانه قرار گرفته اند به پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

سرقت مسلحانه از محمد طاها 10 ساله

محمد طاها 10 ساله که هدف زورگیری مسلحانه سارقان قرار گرفته است به خبرنگار رکنا گفت: با دوستانم در نزدیکی مغازه پدرم بودم و در حال صحبت کردنم بودیم که سارق قد بلند به سمت ما آمد و ابتدا یکی از دوستانم را هل داد که او در رفت و وقتی برای سرقت گوشی موبایلم دست به کار شد مقاومت کردم که مچ دستم را گرفت و به سمت جوی آب هلم داد و سپس با تهدید اسلحه گوشی را گرفت و سرقت کرد.

پدر محمد طاها نیز گفت: وقتی متوجه سرقت از پسرم شدم با همکارانم سعی داشتیم به کمک پسرم برم که سارق مسلح به سمت ما اسلحه گرفت و تهدید می کرد اگر به سمتش برویم و او را تعقیب کنیم به سمت ما تیراندازی می کند و با سرعت سوار بر موتور فرار کردند.

2 طعمه دیگر این سارقان مسلح به رکنا گفتند که جوان قد بلند که بهروز نام دارد به تنهایی و با تهدید اسلحه و با موتورهای هوندا و TVS آبی رنگ از آنها سرقت کردند.

سارق مسلح که اسلحه دست ساز درست می کند

بهروز 25 ساله که انواع سوابق را در پرونده اش دارد با علم اینکه سرقت مسلحانه چند سال زندان دارد دست به سرقت مسلحانه زده است.

سابقه داری؟

بله، اولین بار بخاطر شرارت دستگیر و به کانون اصلاح و تربیت رفتم و بعد از آن نیز 4 بار دیگر به خاطر شرارت، درگیری و قمار دستگیر شدم.

چند سال زندان بودی؟

مجموعا 5 سال زندان بودم.

چرا دزدی ؟

از روی ناچاری و نداری این کار را کردم.

اسلحه و چاقو درست می کنی؟

بله، از یکی ا زدوستانم یاد گرفتم و چون علاقه داشتم اقدام به تهیه اسلحه کردم.

از اسلحه ها استفاده کردی؟

بله، فقط اسلحه شکاری آن هم در درگیری و برای رعب و وحشت از آن استفاده می کردم.

از روی نداری سراغ پسر 10 رفتی؟

تاثیر مواد مخدر شیشه بود که به سراغ پسر بچه رفتم.

اعتیاد داری؟

2 ماه است که ترک کردم و دیگر سرقت نمی کردم که دستگیر شدم.

می دانی حکم سرقت مسلحانه چند سال زندان دارد؟

بله، اتهام کیفری یک است، بخاطر حمل سلاح 1 تا 3 سال و برای کشیدن اسلحه 3 تا 6 سال و برای تیراندازی بین 6 تا 10 سال زندان دارد.

با اطلاع از قوانین دست به سرقت مسلحانه زدی؟

واقعا ارزشش را نداشتم، آخرین بار است که سرقت و خلاف می کنم و می خواهم توبه کنم.

چطور؟

می خواهم به زن و بچه ام برسم.

کی ازدواج کردی؟

در یک زمان کوتاه که آزاد بودم ازدواج کردم و بعد از آن نیز صاحب یک فرزند شدم.

آینده آنها را چه کسی می خواهد تامین کند؟

بهروز در این صحنه فقط سکوت کرد.

شنیدم تهدید به قتل کردی؟

بله، در پارکینگ خانه مان نشسته بودم و نمی دانستم مدیریت ساختمان تغییر کرده که مرد همسایه آمد و از اینکه در پارکینگ چه کار می کنم به من اعتراض کرد و در ادامه پسرش به هواخواهی پدرش آمد و شروع به فحاشی کرد که به سمتش اسلحه کشیدم و او را تهدید کردم.

یکبار هم از دست پلیس فرار کردی؟

فرار حق سارق است، بعد از این ماجرا با یک نفر اختلاف داشتم و قرار دعوا گذاشتم و سوار بر وانتی که دارم به منطقه پاسگاه نعمت آباد رفتم که طرف دعوا به محل قرار نیامد و همان زمان پلیس به تعقیبم افتاد و 5 تیر به سمت خودرویم شلیک کرد که توانستم از دست آنها فرار کنم.

کجا رفتی؟

بعد از فرار اسلحه ام را داخل ساک دستی ام گذاشتم و در اتوبان آزادگان یک موتوری گرفتم و به منطقه مهرآباد رفتم و در خانه دوستانم بودم و بعد از یک هفته برای گرفتن طلبم به منطقه پاسگاه نعمت آباد رفتم که در آنجا دستگیر شدم.

تحصیلات؟

دیپلم.

همسرت از سرقت ها خبر داشت؟

بله، اما نمی دانست مسلحانه است.

همسرت به ساخت اسلحه و چاقو اعتراض نمی کرد؟

من علاقه به ساخت این سلاح ها دارم همسرم نیز به من علاقه دارد که پاسوز من شده است.

خودکشی نافرجام به خاطر عذاب وجدان

بهنام 29 ساله که در یکی از سرقت های مسلحانه با بهروز همراه بود می گوید پس از 2 ماه بخاطر عذاب وجدانی که داشتم قصد داشتم دست به خودکشی بزنم خانه ام را آتش زدم.

چرا با بهروز همراه شدی؟

خمار مواد بودم که همراهش رفتم.

می دانستی بهروز سرقت مسلحانه می کند؟

بله.

به فکر دستگیری نبودی؟

خمار بودم و به هیچی فکر نمی کردم اما پس از سرقت عذاب وجدان گرفتم.

چه کار کردی؟

دست به خودکشی زدم اما نشد و بعد در همان حالت توهم شیشه ای خانه ام را آتش زدم .

باعث این سرقت ها بیکاری است یا مواد مخدر؟

مواد مخدر.

بنا بر این گزارش، متهمان برای تحقیقات بیشتر به دستور مقام قضایی در اختیار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته اند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 660186 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟